A Pirelli és a motorsport sikeres együttműködése már a cég első éveiben elkezdődött. A 19. század végén Giovanbattista Pirelli ugyan már fejlesztett Pirelli abroncsokat motorversenyzőknek, de az igazi kezdet a híres 1907-es Peking-Párizs maraton volt, amin Scipione Borghese herceg Italával győzedelmeskedett.
Az évszázados győzelem óta a Pirelli aktív résztvevője az autóversenyeknek világszerte. Az 1920-as években egy másik hírneves milánói céggel kezdtek együttműködésbe, és az Antonio Ascari, Giuseppe Campari és a világ első, 1925-ös Formula 1-es világbajnoka, Gastone Brilli Peri által kormányzott fantasztikus Alfa P2-vel uralták az akkori Grand Prix versenyeket. A Pirelli ezután közúti versenyeken is bizonyított, számtalanszor lett Mille Miglia-győztes az Alfa Romeóval, de más márkákkal, például az OM és a Lancia modelljeivel is kiemelkedő eredményeket értek el.
1950-es évek: négy F1-es világbajnoki cím az Alfa Romeóval és a Ferrarival
Az Alfa Romeo 158-assal és 159-essel a Pirelli 1950-ben és ‘51-ben megszerezte első két F1 világbajnoki címét, a torinói Nino Farinának és Juan-Manuel Fangiónak köszönhetően. Ezt a nyerő szériát a következő két évben folytatták a négyhengeres Ferrari 500-assal és Alberto Ascarival, aki 1952-ben (hat futamon hat győzelemmel) és 1953-ban is begyűjtötte a világbajnoki címet.
1954-ben Pirelli gumikat szereltek a Le Mans-i 24 órás versenyt Trintignant és Gonzales vezetésével megnyerő Ferrari 375 MM Plusra. A Pirelli ezután számos versenyen megjelent ultra nagyteljesítményű abroncsaival. Ezek között ott volt a Carrera Panamericana, a Mille Miglia, a Grand Prix versenyek, és a még nagyobb tűrőképességet kívánó, nagy presztízsű hosszútávú összecsapások, mint a Sebringi 12 órás futam, amit 1957-ben egy Maserati 450S-sel nyert meg Behra Fangio.
1957 abból a szempontból is különleges volt, hogy a Pirelli először tartott hosszabb szünetet a Formula 1-ben. Az átmeneti pihenőt Stirling Moss Vanwal autójával elért monzai győzelmével kezdték meg.
Rali: Pirelli-sikerek változó útfelületeken
A következő évtizedben a Pirelli a ralipályákon is bemutatkozott, és gyorsan eldőlt, hogy ebben a mindenhol jelen levő kategóriában szeretnének vezető szerepet játszani. A megjelenés óta eltelt több mint harminc évben a Pirelli folyamatos résztvevője volt a Rali-világbajnokságnak, és nem kevesebb, mint száznegyven diadalt tudhat magáénak, kezdve a Fiat Abarth 124-essel (Warmbold-Todt) megnyert 1973-as Lengyel Ralival, egészen a Subaru Impreza WRC-vel diadalmaskodó 2005-ös Brit Raliig (Solberg-Mills).
Az említésre méltó sikerek közé tartozik Markku Alen hihetetlen győzelme az 1984-es Korzika Ralin, ahol a finn hátsókerék-hajtású Lancia Rally 037-esével sokkal fejlettebb és erősebb négykerék-hajtású versenyautókat hagyott maga mögött. További emlékezetes pillanatok; Sandro Munari mesterhármasa Lancia Stratosszal a Monte-Carlo Ralin 1975 és 1977 között; Stig Blomqvist 83-as győzelme San Remóban és a Pirelli századik raligyőzelme, amit a Burns-Reid kettős ért el Subaru Impreza WRC-vel (1997).
Két későbbi, olasz versenyzők által elért világbajnoki eredményt is érdemes itt megjegyezni: Franco Cunico egy Ford Escort Cosworth-tal nyert San Remóban 1993-ban; Piero Liatti pedig elsőként tudott egy Subaru Impreza WRC-ben kiemelkedő eredményt elérni világbajnoki futamon – az autó természetesen Pirelli P Zero gumikkal volt felszerelve.
1980-as évek: A Pirelli egy sor különféle bajnokságban győzedelmeskedik
Mindeközben, a Lanciával elért hosszútávú sikereket követően (világbajnoki cím 1980-ban és 1981-ben), a Pirelli a Formula 1 és Formula 2 világába is visszatért. Abban az időben a Pirelli P7 Radial volt a legfejlettebbnek számító versenygumi.
Ezzel az abronccsal Eddie Cheever Osella-BMW-je az egész mezőnyt leiskolázta az F2 Európa-bajnokság első silverstone-i futamán. A következő évben, miután a Tolemannel megnyerték az Európa-bajnokságot, a Pirelli felkészült a Formula 1-be történő visszatérésére. Ennek következtében az Osella, az Arrows, a Fittipaldi a Minardi és olyan neves csapatok, mint a Lotus, a Brabham és a Benetton is a Pirelli F1 gumikat választották. Huszonnyolc évvel Moss után a Brabham-csapat szállította az első győzelmet a Francia-nagydíjon 1985-ben Nelson Piquet vezetésével, és 1986-ban a Benetton is megismételte a diadalt Gerhard Bergerrel a volán mögött A Pirelli eddigi utolsó F1-es győzelme is a Benettonhoz és Piquet-hez köthető, aki 1991-ben a Kanadai nagydíjon első helyen futott célba.
Napjainkban is számos helyen győzedelmeskedik a Pirelli
A rali mellett a Pirelli egyre többet koncentrál a prototípus és GT-autók küzdelmeire. Az első kategóriában a Pirelli-abroncsok kulcsszerepet játszottak az Oldsmobile és a Ferrari olyan jelentős hosszútávú versenyeken elért győzelmeiben, mint a Daytona-i 24 órás futam, vagy az 1990-es évek közepén elért Imsa-bajnoki címek.
A Pirelli erőfeszítései a GT-versenyeken sem maradtak viszonzatlanul. 2005-ben és 2006-ban a Pirelli P Zero abroncsok győzelmek és bajnoki címek egész listáját gyűjtötték be, mint például a Le Mans Endurance Series 2005-ös megnyerése az Italia-BMS Ferrari 550 Maranellójának köszönhetően, amit 2006-ban az AutoOrlando Sport Porsche 996 GT3-RSR-je is megismételt.
Ugyanekkor a Fia-GT-bajnokság GT1-es osztályában a Maserati MC12 szállította a Pirellinek a 2005-ös és 2006-os csapatbajnoki kategóriagyőzelmet, és, ami még ennél is figyelemreméltóbb, a Bertolini-Bartels páros versenyzők bajnokságában diadalmaskodott. A Ferrari 430 GTC-vel a GT2 osztályban is győztes lett a Pirelli, a csapatbajnoki címet az AF Corse csapat, az egyéni bajnoki titulust az olasz csapat ásza, Jaime Melo gyűjtötte be. Az Amerikában is kipróbált Pirelli P Zero Racing gumik az Amerikai Le Mans szériában versenyző Aston Marting DBR9-eseken is képesek voltak nyerni; elhódították az Imsa-kupát, és lehetővé tették, hogy az Aston Martin elsőszámú pilótáját, Stéphane Sarrazint 2006 legjobb újoncává válasszák.
A Pirelli P Zero Racing abroncsokat exkluzív megállapodás alapján szállítják a Ferrari Challenge olaszországi, európai és észak-amerikai eseményeire, Brazíliában a Trofeo Maseratin, és a GT4 nemzetközi bajnokság futamain ugyancsak Pirelli abroncsok szerepelnek – ami mind azt jelzi, hogy a Pirelli kulcspozícióba került a GT-versenyek világában is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.