Általában véve a blogszféra Magyarországon is virágzik, vállalati közönség számára azonban nálunk még kevesen írnak. Az üzleti blog nem teljesen különálló műfaj: sok mindenben hasonlít a szélesebb körben ismert magánblogokhoz, ám néhány érdekes különbség is van közöttük.
"Az alapok azonosak" - kezdi a bemutatást Sperla Ervin, az ERPblog.hu szerkesztője. "Mi is független médiumként működünk. Informális stílusban megírt, könnyen emészthető, rövidebb cikkeket közlünk a weben, általában napi rendszerességgel. A mi írásainkhoz is bárki szabadon hozzászólhat, így a blog tartalmát a szerzők és a szerkesztő mellett az olvasóközönség is alakítja.
Ugyanakkor egy üzleti blognak keményebb elvárásokkal kell szembenéznie. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy nekünk nyíltan fel kell vállalnunk magunkat. Magánblogoknál gyakran előfordul, hogy a szerző inkognitóban marad. Nálunk viszont nincs helye a titkolózásnak és írói álneveknek. Az ERPblog szerzői a vállalatirányítás területén dolgozó szakemberek, akik valódi nevükkel és arcukkal vállalják a cikkeiket. Mi komoly pénzügyi és gazdasági következményekkel járó kérdésekben foglalunk állást, ezért ha azt akarjuk, hogy az olvasóink elfogadjanak bennünket, és meghallgassák a véleményünket, tudniuk kell rólunk, hogy kik vagyunk, és mit miért mondunk. Szavahihetőség nélkül nem lennénk életképesek."
Az ERPblognak már szakmai támogatója is akadt: a Microsoft Magyarország, amely egyúttal az ERP piac egyik szereplője is. "Nagyon örülünk annak, hogy egy ekkora cég fantáziát lát bennünk” - mondja Sperla Ervin. „Ugyanakkor belátjuk, hogy az együttműködésünk kényes kérdéseket is fölvethet, hiszen a cég piaci versenyző. Úgy kerülhetjük el a legkönnyebben a félreértéseket, ha nyíltan felvállaljuk, és egyértelműen kezeljük a dolgot. Ezért írtuk ki a címlapunkra is a támogatás tényét: nincs mit takargatni rajta.
A Microsofttal kötött egyezségünk úgy szól, hogy a támogatás nem jelentheti a függetlenségünk feladását. Az ERPblog legfontosabb értéke a hitelessége; ha az elvész, akkor nekik sem lesz mit támogatniuk. Ha viszont egy piaci szereplő egy független blogot támogat, amelyben őt kritizáló tartalom is megjelenhet, azzal önbizalmat sugároz a leendő ügyfelei felé. Ez adott esetben többet jelenthet, mintha közvetlenül reklámozná magát. Bízunk abban, hogy így mindenki jól jár.
Az a helyzet, hogy nemcsak a Microsoft van jelen a piacon, tehát az a természetes, ha a blog sem csak róla szól. A támogatói kapcsolatoknak köszönhetően persze könnyebben elérjük az ő termékeikkel foglalkozó cégeket és szakembereket, de nyitva állunk a többi piaci szereplő felé is. Az a célunk, hogy a hozzánk látogató vállalati vezetők minél teljesebb képet kapjanak a piac egészéről."
Az ERPblog célközönségét adó kis- és középvállalatok körében ma még kevéssé elterjedt a korszerű vállalatirányítási megoldások használata. Ez azt jelenti, hogy a terület még dinamikus fejlődés előtt áll. Ebben a helyzetben a beszállítók és a vevők közös érdeke, hogy ne csak az egyes szereplők részesedése, hanem a piaci torta egésze is növekedjen. Egy jól működő szakmai-üzleti blog sokat segíthet ebben. Tájékoztathatja a vállalatokat a rendelkezésükre álló lehetőségekről, megszólalási lehetőséget adhat a különböző termékek képviselőinek, foglalkozhat a felhasználók által fölvetett problémákkal és kérdésekkel, továbbá reklámszlogenektől mentes, egyszerű, érthető nyelven bemutathatja a szakterület alapjait.
"Az ERP, a CRM és a blogon gyakorta előforduló többi sejtelmes betűszó alapvető vállalati funkciókat és tevékenységeket takarnak" - magyarázza Sperla Ervin. "Ezt a területet általában közvetlenül a vállalatok felső vezetői ellenőrzik. Mindennaposak a milliós nagyságrendű bevezetési projektek, amelyek a szervezet irányítását helyezik új alapokra. A vezetőkből álló olvasótábor és a téma komolysága ennek megfelelő hangvételt követel tőlünk.
Ugyanakkor ebben a környezetben is kihasználhatjuk a blog műfaji előnyeit. Olyan dolgokról írhatunk, amik nagyon fontosak, és nagyon érdeklik a vállalatokat, ám egy csillogó termékbrosúrában vagy formális céges prezentáción soha nem hangoznak el. Amiről pedig nem írunk, azt a blogon meg lehet kérdezni, és a szakértő szerzőink őszinte válaszokat adnak."
Az ERPblog arra törekszik, hogy mértékadó szakmai fórummá váljon, ahol a szoftvergyártó cégek szakemberei és meglévő vagy leendő ügyfeleik informális közegben beszélhetik meg a problémákat. Reményeik szerint a blog szerzőiből és olvasótáborából kialakuló közösség értékes információforrás lesz a döntés előtt álló vállalatvezetők számára. "Még csak az út legelején tartunk - fejezi be Sperla Ervin -, de már az első hozzászólások azt sejtetik, hogy érdekes szakmai vitáknak és felvetéseknek tudunk majd teret adni."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.