Juhász Árpád geológus a műsorban reálisnak nevezte a British Petrol olajipari vállalat felmérésében megfogalmazott aggályokat. Rámutatott arra, hogy a világ gazdasága nő és ezen belül olyan meghatározó lakosságú országok, mint Kína vagy India óriási tempóban fejlődnek. Az ipari fejlődéssel együtt óhatatlanul együtt jár a nagyobb energia-felhasználás, a tudós szerint a kérdés az, hogy ezen belül húsz év alatt milyen trendek várhatók. Hozzátette: az látszik, hogy a fosszilis energiahordozók aránya ugyan valamelyest csökken, de abszolút értékben mégis növekedés tapasztalható.
Juhász Árpád szerint ez azt jelenti, hogy 2035-ben is rengeteg kőolajat fogunk fogyasztani, a földgáz-felhasználás is növekvőben van, ehhez hozzájárul az Egyesült Államokban a palagáz termelése, ugyanakkor az atomerőművek stagnálni fognak, az alternatív energiaforrásoknak, azon belül is a megújuló energiaforrásoknak pedig szerények kilátásai.
Kiemelte, hogy ki kellene használni a nap-, a szél-, a víz- és a bioenergiát, de ezek a világban „csigalassúsággal nőnek” még olyan országokban is, amelyek korábban ezek arányának növelését tűzték ki célul.
Juhász Árpád magyarázatként hozzáfűzte: a világgazdaságot befolyásoló multik néhány évtizedig még abban érdekeltek, hogy a hagyományos energiaforrásokat kihasználják, azokból termeljenek profitot. Megjegyezte: ha ezek a cégek úgy látnák, hogy a nagy pénz az alternatív energiaforrásokban van, akkor arra fordulnának.
A geológus felhívta a figyelmet arra, hogy nem egy pillanat alatt következik be a klímakatasztrófa, „ezek alattomos, lassú, de éppen ezért még veszélyesebb folyamatok”, amelyeknek vannak jelenségei, például a hurrikánok gyarapodása, a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadék.
Juhász Árpád szerint a lényeg a trend, amely egy bizonyos idő után már nem fordítható vissza. Hozzátette, hogy ha csökkentenénk is a szén-dioxid-kibocsátást – ami nem történik meg -, akkor is hosszú idő kellene ahhoz, hogy a légkörben az egyensúly helyreálljon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.