BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már képzik az indonéz és a Fülöp-szigeteki sofőröket, akik a BKK-buszokat fogják vezetni

Idén külföldi buszsofőrök is munkába állhatnak a fővárosi járatokon. A BKV-t már eddig is több külföldi munkaerő-kölcsönző cég kereste meg, felajánlva segítségét a hiányzó munkavállalók pótlásában.

Indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök is munkába állhatnak az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten novemberben. A külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely toborozza a buszsofőröket magyarországi munkához. 

busz
Fotó: Nyirő Simon / BKK

A német államvasutak, a Deutsche Bahn érdekeltségébe tartozó ArrivaBus Kft. az egyik legjelentősebb szolgáltatójává vált a főváros közlekedésszervező cégének, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-nek. Korábban a Világgazdaság megírta, hogy idén májustól az ArrivaBus Kft. tulajdonában és üzemeltetésében összesen 150 alacsony padlós és környezetbarát busz állt forgalomba. Ennek ellenére 

még mindig csaknem 300 korszerűtlen autóbusz jár Budapesten, a cél, hogy újabb korszerű szóló és csuklós járművek álljanak forgalomba 2025-től a fővárosban. Csakhogy a sofőrhiány a Volánbusz és a BKV mellett őket is érinti.

A Népszava cikke szerint a BKV múlt heti igazgatósági ülésén elhangzott, hogy a járművezetők lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodik, és már folyik a munkavállalók képzése, sőt az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is felvesz.  

A BKV igazgatósági ülésén valóban szóba került a Fülöp-szigetekről és Indonéziából hozott buszvezetők ügye

– erősítette meg a lap értesülését Nemes Gábor, a BKV igazgatóságának tagja. A témával kapcsolatban több kérdés is felmerült, többek között az, hogy 

a sofőrök itt szereznek-e jogosítványt, vagy a meglévő járművezetői engedélyüket honosítják? Az is felvetődött, hogy az ázsiai sofőrök hogyan tudnak kommunikálni a forgalomirányítókkal és az utasokkal, 

különösképpen az első ajtós felszállás esetén, amikor az utazási jogosultságokat is ellenőrizni kell, illetve ki kell adni a jegyet, ha valaki a sofőrtől vásárolna. 

Az igazgatóság mindezek mellett arra jutott, hogy tájékozódik a külföldi sofőrök foglalkoztatása ügyében. A BKV-t ugyanis már eddig is több külföldi munkaerő-kölcsönző cég kereste meg, felajánlva segítségét a hiányzó munkavállalók pótlásában. Egyelőre egyiktől sem kértek konkrét ajánlatot.

Az ArrivaBus Kft. a lappal közölte, miután a kormány hiányszakmának minősítette a járművezetői foglalkozást, lehetőséget adott arra, hogy az ArrivaBus megvizsgálja a harmadik országbeli munkavállalók munkába állításának lehetőségét, és előkészítse azt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.