BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Távolról tekergetné a termosztátot a német hatóság

Végszükség esetén a hőszivattyúkon és az elektromos autók töltőin spórolnának a németek, de ezt nem a lakosságra bíznák.

A német villamosenergia- és gázellátás szabályozásáért felelős kormányzati ügynökség, a Bundesnetzagentur olyan tervet jelentett be, amely lehetővé tenné, hogy az áramszolgáltatók a jövő télen a felhasználó engedélye nélkül, távolról korlátozzák a hőszivattyúk és az elektromos autók töltőinek használatát a háztartásokban.

20 December 2021, Hamburg: An e-car from Stromnetz Hamburg stands next to a new fast-charging station for e-cars in Zirkusweg during a press event organised by Stromnetz Hamburg. At the high-power charger station, 100 kilometres of driving performance can be charged within a few minutes. Photo: Georg Wendt/dpa (Photo by Georg Wendt/picture alliance via Getty Images
Fotó: Getty Images

A lépés elvileg 2024 januárjáig lenne életben, és a tervek szerint így az energiahálózatot üzemeltető cégek a kereslet mesterséges visszafogásával lennének képesek egyensúlyba hozni a fogyasztást a kínálattal.

Az intézkedés válasz az elektromos autók és a gáznál környezetbarátabb, ám nagy áramigényű hőszivattyúk terjedésére, amellyel az áramtermelés nehezen tudja tartani a lépést, ezért a hatóságok úgy vélik, hogy bizonyos eszközökre fogyasztási korlátozásokat kell bevezetni – írja a V4NA.

A szabályozó ezért a lakosságtól az esetlegesen kényelmetlen intézkedések elfogadását várja, kötelezővé tenné, hogy a hőszivattyúk – amelyeket gyakran használnak lakások fűtésére és meleg víz előállítására –, valamint 

az elektromos autók töltői távvezérelhetővé váljanak az energiahálózat-üzemeltetők által.

Ugyanakkor arról nincsen szó, hogy az eszközöket teljesen kikapcsolnák, azokat azonban akár 3,7 kilowattra le lehetne korlátozni, ami  azt eredményezné, hogy akár három óráig is tartana egy elektromos autó feltöltése 50 kilométeres hatótávolságig. Ráadásul Németország célja, hogy 2030-ig 15 millió akkumulátoros jármű álljon forgalomba az országban, igaz, számos szakértő szkeptikusan tekint ezen tervekre.

Miközben egyre több kormányzat támogatja ezen járművek vásárlását, a megnövekedett áramárak a folyamat ellen hatnak, 

amit az sem segít, hogy több helyen korlátozhatják az elektromos autók töltését is áramhiány esetén, így például Svájcban az áramhiány kezelésére kitalált négylépcsős terv harmadik szakaszában korlátozhatják a töltéseket.

Bár a Volkswagen 2030-ra hat akkumulátorgyárat hozna létre Európában, Thomas Schafer, a Volkswagen csoport vezérigazgatója újabban arról beszélt, hogy az európai energiaárak tartósan magas szintje esetén ezeknek a beruházásoknak nincs pénzügyi értelmük.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.