BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ekkor kezdődhet a Volkswagen-dolgozók sztrájkja

Annyira visszaestek az autóeladások, hogy a Volkswagen több gyárat bezárna Németországban. Ezzel akár 15 ezer ember elveszítheti a munkáját. A szakszervezet ezt nem hagyja annyiban, fizetésemelést követel és sztrájkkal fenyeget. A Volkswagen azokat a gyárakat zárná be, ahol a nem túl népszerű személyautókat gyártják.

Akár 15 ezer ember is elveszítheti a munkáját a Volkswagen gyárbezárásaival. Az IG Metall szakszervezet és az autógyártó közötti első tárgyalás megtörtént, azonban a Bloomberg szerint a felek álláspontja rendkívül messze van egymástól. Miközben a cégvezetés több németországi üzemben is le akarja húzni a rolót a költségcsökkentések miatt, addig a szakszervezet 7 százalékos fizetésemelést követel. December 1-jén kezdődhet a sztrájk.

Volkswagen
SYMBOL - 14 September 2024, Baden-Württemberg, Rottweil: A flag with the logo of the car manufacturer Volkswagen flies in the wind in the evening light against a dark sky. Photo: Silas Stein/dpa (Photo by Silas Stein / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Gyárbezárás helyett fizetésemelést követel a szakszervezet a Volkswagentől / Fotó: Silas Stein / DPA / AFP

Nem vagyunk hajlandók gyárbezárásokról és tömeges leépítésről tárgyalni. Ha ragaszkodnak ezekhez a tervekhez, akkor a dolgozók összefognak, hogy visszatereljék a Volkswagent a helyes útra 

– mondta a szakszervezet vezető tárgyalója, Thorsten Gröger. A fenyegetés miatt valóban izgulhat a Volkswagen vezérigazgatója, hiszen a szakszervezetekkel való csatározás már nem egy elődjének a munkahelyébe került. Ennek ellenére Oliver Blume kitart amellett, hogy muszáj csökkenteni a költségeket, mivel az autóértékesítések visszaesése miatt a cég németországi költségei túl magasak.

A szakszervezet a megbeszélés után azt közölte, hogy a Volkswagennek nem a munkavállalókat kellene büntetnie a menedzsment hibáiért. A gyártó eladásai nemcsak Európában estek vissza, hanem a rendkívül fontos kínai és amerikai piacokon is.

Párttársa Scholzot hibáztatja a Volkswagen minden bajáért

Még nem késő, az elektromos autók vásárlási támogatásának visszahozásával orvosolni lehet a Scholz-kormány által elkövetett hibákat Alsó-Szászország miniszterelnöke, Stephan Weil szerint. Szavainak súlya van, az SPD politikusa ugyanis a Volkswagen felügyelőbizottságában tulajdonosként is védi a tartomány érdekeit.

Blume célja az, hogy leépítsen olyan üzemeket, ahol rosszul teljesítő személygépkocsikat gyártanak. A cégnek akár két-három gyára és öt telephelye szűnhet meg Németországban.

Az biztos, hogy a Volkswagen csak nagyon nehezen tud tömeges leépítésbe kezdeni, mivel a cég felügyelőbizottságában a helyek 20 százalékát a munkavállalók képviselői töltik be.

A Volkswagen és a szakszervezetek közötti tárgyalások folyamatosak lesznek a következő hetekben, ha nem születik megállapodás, akkor december 1-jén törhet ki a sztrájk.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.