Vége az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb-) kampánynak. Hétfőn éjfélig lehetett felmondani a meglévő kötelezőbiztosítást, és új szerződést kötni. Ezt az eddigi adatok alapján született becslések szerint nagyjából 700-800 ezren tették meg, így már szinte biztos, hogy az idén többen váltanak biztosítást, mint tavaly (akkor 600-650 ezren kötöttek új szerződést). És váltani idén is érdemes volt, hiszen az esetek 85 százalékában találtak a meglévőjüknél kedvezőbb ajánlatot az ügyfelek. „Éves szinten átlagosan 16 ezer forintot takarítottak meg az idei kampányban azok az ügyfelek, akik új kötelezőt kötöttek” – mondta lapunknak Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezetője.
Talán a gazdasági válság miatt is, a korábbiakhoz képest még árérzékenyebbek lettek a magyar autósok, legalábbis a tekintetben, hogy már éves szinten négy-ötezer forintnyi megtakarításért is lecserélték meglévő biztosításukat. „Két évvel ezelőtt tízezer, tavaly pedig hétezer forint volt az a lehetséges megtakarítás, amely felett már rávették magukat az emberek a kötelezőváltási procedúrára” – mondta korábban lapunknak Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) elnöke.
A spórolásból a biztosítójukhoz évek óta hűséges autósok is kivették a részüket, mert elegük lett abból, hogy a társaságok csak az új ügyfeleknek kínálnak óriási kedvezményeket. Ennek eredményeképpen százezres nagyságrendűvé vált a szerződésüket ugyanannál a biztosítónál felmondó és újrakötő ügyfelek száma. A piaci adatok szerint az összes váltás 25-30 százalékát is kitehették az újrakötések.
Jövőre átlagosan 32 ezer forintot kell évente fizetnük azoknak az autósoknak, akik a mostani kampány során váltottak. Ez az összeg az elmúlt években folyamatosan csökkent, jövőre azonban megállhat ez az ügyfelekre nézve kedvező folyamat. „További jelentős csökkenést ugyanis már nem bírnának el a társaságok” – válaszolta kérdésünkre Gergely Betrix, a Biztosítás.hu marketingvezetője.
A szakértők szerint ezért nem is várható, hogy jövőre még több autós váltson biztosítást. „Az elmúlt években a mintegy 2,6 milliór autós magánszemélyből mintegy másfél-kétmillióan váltottak olcsóbb biztosításra, így szép lassan minden autós jó helyre kerül” – véli Gergely Beatrix. Aki jövőre szeretne „jó helyre” kerülni, és már felmondta idei kötelezőjét, december 31-ig köthet új szerződést.
A piacvezető és a magyar újonc tarolt
Az idei kötelezőkampány két legnagyobb nyertese minden kétséget kizárva – és némi meglepetésre – a piacvezető Allianz, illetve az újonnan megjelent, magyar tulajdonú Wabard. Előbbi az új szerződések 31 százalékát kötötte, utóbbit pedig a kötelezőt váltók 15 százaléka választotta – derül ki a piacvezető Netrisk.hu portál adataiból. A felmondott és megkötött szerződéseket együttesen mérlegelve ugyanakkor a legnagyobb ügyfélszám-növekedést a Wabard könyvelheti el. A legnagyobb vesztes a K&H Biztosító, amely az összes felmondott szerződés tíz, az újonnan kötötteknek viszont csupán két százalékát tudhatja a magáénak, de a nagy vesztesek kötött van a TIR is, amely új ügyfelet gyakorlatilag nem tudott szerezni. Ügyfeleinek számát így összességében csupán három biztosító tudta növelni: az Allianz, a Wabard és a Genertel.
A novemberi kampány számokban
Összes autós: 2,6 millió
Váltók száma: 7-800 ezer
Átlagos megtakarítás: 15-16 ezer forint
Átlagos éves biztosítási díj a váltóknál: 30-32 ezer forint
Váltási hajlandóság: már átlagosan négy-ötezer forintért lecserélik a meglévő kötelezőjüket az autósok
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.