BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre népszerűbb a prémium bank

A potenciális prémium banki ügyfelek száma tovább növekszik Magyarországon, becslések szerint eléri a 300 ezret – áll a Raiffeisen Bank lapunkhoz eljuttatott közleményében. „Az elmúlt évek válsága átformálta a lakosság viselkedését: míg korábban a fogyasztást, a hitelfelvételt előtérbe állító magatartás tűnt követendőnek, mostanra a megtakarítás és az öngondoskodás mintája kerül előtérbe” – mondta el Soós Csaba, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.

A válsággal egy időben – tette hozzá – olyannyira felerősödött a magasabb jövedelemmel rendelkező ügyfelek bankokkal szembeni elvárása, hogy mára külön ügyfélkörnek tekinthetők. A prémium ügyfelek anyagi lehetőségüknek köszönhetően, továbbá a gazdasági összefüggések és a banki szolgáltatások mélyebb ismerete révén egyedi problémamegoldást, gyakori személyes konzultációt és kényelmi szolgáltatásokat igényelnek” – mondta Devics Éva, a hitelintézet lakossági megtakarítási vezetője.

A Raiffeisen Bank elemzése szerint a gazdasági válság közepette körvonalazódó karakterű hazai ügyfélkör száma mintegy 250-300 ezer főre tehető, de közülük eddig csak 50 ezren kaptak prémium banki szolgáltatást, a többiek egyszerű lakossági ügyfélnek számítanak a pénzintézeteknél.

A statisztikák szerint óriási növekedés előtt állhat ez az ügyfélréteg. A GfK által nemrég közzétett, a megtakarítások alakulását vizsgáló kutatása szerint például a magyar háztartásoknak mindössze nyolc százaléka rendelkezik ötezer euró feletti pénzügyi megtakarítással. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.