A potenciális prémium banki ügyfelek száma tovább növekszik Magyarországon, becslések szerint eléri a 300 ezret – áll a Raiffeisen Bank lapunkhoz eljuttatott közleményében. „Az elmúlt évek válsága átformálta a lakosság viselkedését: míg korábban a fogyasztást, a hitelfelvételt előtérbe állító magatartás tűnt követendőnek, mostanra a megtakarítás és az öngondoskodás mintája kerül előtérbe” – mondta el Soós Csaba, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.
A válsággal egy időben – tette hozzá – olyannyira felerősödött a magasabb jövedelemmel rendelkező ügyfelek bankokkal szembeni elvárása, hogy mára külön ügyfélkörnek tekinthetők. A prémium ügyfelek anyagi lehetőségüknek köszönhetően, továbbá a gazdasági összefüggések és a banki szolgáltatások mélyebb ismerete révén egyedi problémamegoldást, gyakori személyes konzultációt és kényelmi szolgáltatásokat igényelnek” – mondta Devics Éva, a hitelintézet lakossági megtakarítási vezetője.
A Raiffeisen Bank elemzése szerint a gazdasági válság közepette körvonalazódó karakterű hazai ügyfélkör száma mintegy 250-300 ezer főre tehető, de közülük eddig csak 50 ezren kaptak prémium banki szolgáltatást, a többiek egyszerű lakossági ügyfélnek számítanak a pénzintézeteknél.
A statisztikák szerint óriási növekedés előtt állhat ez az ügyfélréteg. A GfK által nemrég közzétett, a megtakarítások alakulását vizsgáló kutatása szerint például a magyar háztartásoknak mindössze nyolc százaléka rendelkezik ötezer euró feletti pénzügyi megtakarítással. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.