"A SIA-Port Kft. lehetőségeinek határához ért, jelen pillanatban ennél többet nem tud tenni a repülőtéri projekt megvalósulásért" – írta a cég közleményben, azzal kapcsolatban, hogy nem tud megépülni a váti és porpáci repülőtér.
A SIA-Port Kft. 2005 óta dolgozik a Vát-Porpáci nemzetközi légikikötő és az ahhoz kapcsolódó logisztikai központ létrehozásán, kizárólag saját finanszírozásban – áll a tájékoztatóban, melyről a Nyugat.hu ír.
A vasnepe.hu úgy vélekedett, hogy a szűkszavú közleményből egyértelműnek látszik, hogy a háttérben olyasvalami történhetett, ami alapján a SIA-Port Kft. - mondjuk így - már kevésbé bízik, vagy bízhat a projekt megvalósulásában, a vállalkozás azonban a fentieknél többet legalábbis egyelőre nem kívánt közölni.
A helyi lap szerint Barta Balázs, a SIA-Port Kft. ügyvezetőjének korábbi nyilatkozataiból és az általa bemutatott iratokból az látszik, hogy a Shanghai Construktion Group nevű cégen keresztül a kínai kormány valóban részt venne a SIA-Port Kft. reptér-beruházásában és annak finanszírozásában, továbbá amerikai és osztrák érdeklődők is akadnak.
A Vas Népe szerint a politikusok felől egyértelműen látszódott az elkötelezettség a projekt megvalósítása érdekében, azonban a „tárgyalások és törekvések ellenére sem akar megszületni a projektnek zöld utat adó vagy éppenséggel azt véglegesen elutasító döntés”.
Egy értesülés kapcsán azt kérdezte a Vas Népe a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy a kínai-magyar gazdasági vegyesbizottság decemberi ülésén járva Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter Pekingben valóban találkozott-e a Shanghai Construktion Group vezetőivel, és, ha igen, akkor tényleg közölték-e vele, hogy a kínai fél január 27-éig várja a magyar kormány válaszát.
Kérdéseikre tárca az alábbiakat írta: "A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elsősorban a jogszabályi környezet egyszerűsítésével, a bürokratikus terhek mérséklésével segítheti a vidéki repülőterek fejlesztését. A szaktárca ezen felül készséggel működik együtt olyan személy- és áruszállítási igények feltárásában, amelyek igazolhatják egy-egy légikikötő életképességét, fenntarthatóságát. Az Új Széchenyi Terv is célul tűzi ki a regionális repterek szolgáltatásainak bővítését, környékbeli üzemekkel és településekkel való kapcsolataik erősítését."
Lengyelországig menekültek a kínai befektetők?
A Nyugat.hu szerint a kínai befektetők megelégelték a politikusok tunyaságát és Vát helyett Lengyelországban építik fel a légikikötőt. A SIA-PORT Kft. ügyvezetője az információit nem cáfolta, azt mondta néhány napon belül közleményt adnak ki.
A legutóbbi, január végi szombathelyi közgyűlésen már a városi képviselők is érdeklődtek a Vát-Porpác reptér ügyéről. A városatyák akkor közösen arra jutottak, hogy ugyan a reptér ügyét egyengető SIA-PORT Kft. szerint január 27-i határidő volt kitűzve a magyar kormánynak a kínai befektetőknek adott válasz utolsó lehetséges dátumaként – tájékoztat a Nyugat.hu. A beruházás 425 millió euró összegű lett volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.