BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megaberuházástól eshetünk el

A SIA-PORT Kft. a Vát-Porpáci nemzetközi légikikötő és az ahhoz kapcsolódó logisztikai központ létrehozásán dolgozott 2005 óta, ám "lehetőségeinek határához ért" és nem tud többet tenni a repülőtér projekt megvalósításáért - áll a cég közleményében. A Vas Népes szerint január 27-én járhatott le a projekttel kapcsolatos döntés határideje, ám sem "elutasító", sem "zöld utat adó" döntés nem született.

"A SIA-Port Kft. lehetőségeinek határához ért, jelen pillanatban ennél többet nem tud tenni a repülőtéri projekt megvalósulásért" – írta a cég közleményben, azzal kapcsolatban, hogy nem tud megépülni a váti és porpáci repülőtér.

A SIA-Port Kft. 2005 óta dolgozik a Vát-Porpáci nemzetközi légikikötő és az ahhoz kapcsolódó logisztikai központ létrehozásán, kizárólag saját finanszírozásban – áll a tájékoztatóban, melyről a Nyugat.hu ír.

A vasnepe.hu úgy vélekedett, hogy a szűkszavú közleményből egyértelműnek látszik, hogy a háttérben olyasvalami történhetett, ami alapján a SIA-Port Kft. - mondjuk így - már kevésbé bízik, vagy bízhat a projekt megvalósulásában, a vállalkozás azonban a fentieknél többet legalábbis egyelőre nem kívánt közölni.

A helyi lap szerint Barta Balázs, a SIA-Port Kft. ügyvezetőjének korábbi nyilatkozataiból és az általa bemutatott iratokból az látszik, hogy a Shanghai Construktion Group nevű cégen keresztül a kínai kormány valóban részt venne a SIA-Port Kft. reptér-beruházásában és annak finanszírozásában, továbbá amerikai és osztrák érdeklődők is akadnak.

A Vas Népe szerint a politikusok felől egyértelműen látszódott az elkötelezettség a projekt megvalósítása érdekében, azonban a „tárgyalások és törekvések ellenére sem akar megszületni a projektnek zöld utat adó vagy éppenséggel azt véglegesen elutasító döntés”.

Egy értesülés kapcsán azt kérdezte a Vas Népe a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy a kínai-magyar gazdasági vegyesbizottság decemberi ülésén járva Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter Pekingben valóban találkozott-e a Shanghai Construktion Group vezetőivel, és, ha igen, akkor tényleg közölték-e vele, hogy a kínai fél január 27-éig várja a magyar kormány válaszát.

Kérdéseikre tárca az alábbiakat írta: "A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elsősorban a jogszabályi környezet egyszerűsítésével, a bürokratikus terhek mérséklésével segítheti a vidéki repülőterek fejlesztését. A szaktárca ezen felül készséggel működik együtt olyan személy- és áruszállítási igények feltárásában, amelyek igazolhatják egy-egy légikikötő életképességét, fenntarthatóságát. Az Új Széchenyi Terv is célul tűzi ki a regionális repterek szolgáltatásainak bővítését, környékbeli üzemekkel és településekkel való kapcsolataik erősítését."

Lengyelországig menekültek a kínai befektetők?

A Nyugat.hu szerint a kínai befektetők megelégelték a politikusok tunyaságát és Vát helyett Lengyelországban építik fel a légikikötőt. A SIA-PORT Kft. ügyvezetője az információit nem cáfolta, azt mondta néhány napon belül közleményt adnak ki.

A legutóbbi, január végi szombathelyi közgyűlésen már a városi képviselők is érdeklődtek a Vát-Porpác reptér ügyéről. A városatyák akkor közösen arra jutottak, hogy ugyan a reptér ügyét egyengető SIA-PORT Kft. szerint január 27-i határidő volt kitűzve a magyar kormánynak a kínai befektetőknek adott válasz utolsó lehetséges dátumaként – tájékoztat a Nyugat.hu. A beruházás 425 millió euró összegű lett volna.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.