A magyarországi élelmiszerüzletek a második negyedévben 2,8 százalékkal adtak el kevesebb napi fogyasztási cikket, mint az előző év hasonló periódusában, míg a vizsgált európai országok átlaga mínusz 1,5 százalék. A STEM/MARK közvélemény-kutató intézet által készített felmérésben, a résztvevők 90 százaléka azt mondta, hogy fontosnak tartja ugyan a minőséget, de két hasonló termék közül a minőségre tekintet nélkül az olcsóbbat veszi meg – írta az MTI.
A társaság 21 európai országot vizsgáló nemzetközi elemzése szerint 11 országban regisztráltak a magyarországinál nagyobb áremelkedést az utóbbi időben. A legmagasabb, 8,4 százalék Törökországban volt a mutató, ezt követte Finnország 6,0 és Ausztria 3,8 százalékkal.
Ismeretlen eredetű élelmiszerek
„A felelős élelmiszer-vállalkozások ismeretlen eredetű élelmiszerek forgalmazásával nem kísérleteznek. Határozott álláspont, hogy ismeretlen eredetű élelmiszert ne vásároljon senki, ezzel csak egészségét kockáztatja, és a feketegazdaságot támogatja. Példaként érdemes megemlíteni, hogy hatóságunk találkozott olyan esettel, amikor szeméttelepről kimenekített élelmiszert árusítottak közintézmény dolgozóinak jutányos áron” – mondta lapunknak Dr. Branderburg Tamás, a Pest Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóságának igazgatója.
Kiemelte, hogy az elmúlt év türelmi idejét követően "magyar termék"-ként élelmiszert csak akkor szabad forgalomba hozni, ha - a fűszerek, adalékanyagok kivételével - valamennyi összetevője Magyarországról származik és a feldolgozás valamennyi műveletét is itt végezték el. A Vidékfejlesztési Minisztérium rendelete szabályozza továbbá a hazai termék, hazai feldolgozású termék meghatározását is. „A jelölésen minden esetben szerepelnie kell az élelmiszer megnevezésének, továbbá információt találhatunk a minőségmegőrzési időre, összetételre, a termék tömegére a szükséges tárolási feltételekre vonatkozóan” – tette hozzá Dr. Branderburg Tamás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.