BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Történelmi mélypontjának közelébe került a Twitter árfolyama

ZUHANÁS Közel hat százalékot zuhant a hétfői kereskedési napon a Twitter részvényeinek árfolyama, ezzel a történelmi mélypont közelébe került a cég papírjainak értéke. A mikroblogoldalt működtető cég 2013 novemberében lépett tőzsdére, 26 dolláros nyitóáron, azonban a kedvező befektetői hangulatnak köszönhetően mindössze egy nap alatt 74 százalékot emelkedett az árfolyam, majd 2014 elején a 70 dolláros szintet is átlépte. Ezt követően azonban látványos csökkenés indult a társaság papírjainak értékében, amit egyértelműen a várt eredmények elmaradása okozott.

A Twitter nincs könnyű helyzetben, ugyanis annak ellenére, hogy világszerte ismert és népszerű márkának számít, sem az üzleti eredmények, sem a felhasználói aktivitás nem alakult úgy, ahogyan a cégnél remélték. A második negyedéves adatok kapcsán még a vállalat menedzsmentje is jelezte, hogy valami nincs rendben. Jack Dorsey, a Twitter társalapítója és ideiglenes vezetője például arról beszélt, hogy a mikroblogoldalra regisztráltak és a potenciális üzleti partnerek sem igazán tudják, hogyan használják ki a szolgáltatásban rejlő lehetőségeket. Az egyik legnagyobb problémát talán az jelenti, hogy a felhasználók nem elég elkötelezettek a megoldás iránt. A második negyedéves üzleti eredményekről tartott sajtótájékoztatón kiderült, hogy a felületet rendszeresen látogatóknak csak a fele lép be mindennap a Twitterre. A nehézségeket mutatja az is, hogy az április–júniusi időszakban mindössze kétmillióval nőtt a regisztráltak száma az oldalon, így a negyedév végére 304 millióan voltak. A társaság 502 millió dolláros bevételt ért el a második negyedévben, ami 61 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A cég 137 millió dolláros adózás utáni veszteségről számolt be, ez 8 millió dollárral volt kisebb, mint 2014 hasonló időszakában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.