A már bejelentett fiókhálózat-csökkentéseken túl nem terveznek nagyobb bezárásokat a hitelintézetek, bár folyamatosan vizsgálják az értékesítési egységek működésének hatékonyságát – derül ki piaci szereplők lapunknak adott válaszaiból.
Az elmúlt időszak mozgalmasan alakult az értékesítési hálózatok szempontjából: a Raiffeisen Bank például augusztusban jelentette be, hogy szeptemberben újabb 15 fiókot zár be, így 67 egységgel folytatja tevékenységét, további bezárásokat és leépítéseket már nem terveznek. Az UniCredit Bank a nyár elején tudatta, hogy az akkor működő 85 fiókjának harmadát bezárja, és a folyamat végén 29-cel kevesebb egységből áll majd a hálózat. Szintén racionalizálta hálózatának működését a CIB Bank, amely tegnaptól 83 egységgel működik tovább, továbbra is országos lefedettséget biztosítva. „Ahol az ügyféligények változása ezt indokolta, ott nagyobb méretű fiókba költöztek bizonyos egységek, ahol pedig az üzemeltetés nem gazdaságos, ott összevonások, illetve bezárások történtek” – közölték lapunkkal a hitelintézetnél.
Nagyobb, most készülődő racionalizálási programról már egy bank sem számolt be, de a hálózat hatékonyságának vizsgálata minden szereplőnél folyamatos. Az OTP Banknál például közölték: a modernizáció, az egymásra épülő fejlesztések mellett szükség van a bankfiókok hatékonyságának és ügyfélforgalmának vizsgálatára is. A közel 400 fiókra kiterjedő hálózat modernizálásának szerves része a kevésbé preferált fiókok összevonása, a jelentős ügyfélkört kiszolgálók felújítása, de több egység nyitásának lehetőségét is vizsgálja a bank. Hasonlókról számolt be a K&H Bank is, ahol szintén folyamatosan vizsgálják a fiókok kihasználtságát és földrajzi elhelyezkedését. „Az elemzés eredményeként az elmúlt években bővítettük is a hálózatunkat, de volt példa néhány fiók bezárására is” – közölték a hitelintézetnél.
A fiókhálózatok racionalizálásával párhuzamosan az összes nagyobb szereplő komoly erőforrásokat fordít az online csatornák fejlesztésére. A CIB Banknál közöltek szerint hamarosan elindul az új mobilalkalmazás az okostelefonnal rendelkező ügyfelek számára. Az OTP Bank internetes szerződést kötött ügyfeleinek száma már meghaladja az 1,7 milliót, és egyre bővül az aréteg, amely a mobilalkalmazást részesíti előnyben. A K&H-nál szintén az okostelefonos banki alkalmazás további gyors térnyerésére számítanak, egy év alatt több mint másfélszeresére növekedett a letöltések száma. A Budapest Banknál évi 8 százalékkal nő az internetbankot használók száma, ügyfeleik 65 százalékának van ilyen hozzáférése, a fele aktív. A jövőre bevezetendő új netbanktól a penetráció és az aktivitási arány növekedését várják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.