Az Alibaba után egyik kiemelt partnere, a csomagszállítással foglalkozó ZTO Express is tőzsdére megy az Egyesült Államokban. Igaz, az arányok nehezen összemérhetőek, hiszen amíg a kínai e-kereskedelmi óriás két éve 25 milliárd dollárt kasszírozott, most a ZTO 1,3 milliárddal is beérné, de ezzel is a hetedik legnagyobb kínai céggé válna, amelyet beengednek a New York-i parkettre. A 2002-ben alapított sanghaji székhelyű vállalkozás a tőzsdehatósághoz (SEC) benyújtott iratok szerint 72,1 millió letéti jegyet (ADR) bocsátana ki a 16,6-18,5 dolláros ársávban, s az értük kapott pénzből a vállalat terjeszkedéséhez szükséges telkeket, ingatlanokat, eszközöket vásárolnának elsősorban.
Nem kispályás szereplőről van szó: a ZTO tavaly az előző évinél 62 százalékkal több, 2,9 milliárd csomagot kézbesített, ezzel a kínai piac 14 százalékát tudhatja magáénak az iResearch adatai szerint. Az első negyedév 828 milliós darabszámát tekintve borítékolható, hogy az idén is megdöntik forgalmi csúcsukat. Ebben az is közrejátszik, hogy az Alibaba mellé megnyerték az egyik legnagyobb kínai online kiskereskedelmi portál, a JD.com házi áruszállítói státuszát is – írja a Bloomberg. Tavalyi 916 millió dolláros bevételükből kereken 200 millió volt az adózott eredmény. Időarányosan jól állnak az idén is: az első félév 639 millió dolláros forgalmából 115 millió dollár profitot könyvelhettek el. Mindez joggal keltheti fel a befektetők figyelmét a NYSE-n várhatóan október-november fordulóján debütáló logisztikai vállalat értékpapírjai iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.