A fiatalok többsége nem ismeri a banki alapfogalmak mindegyikét, miközben sokuk elsősorban családi és baráti körben szerez információkat pénzügyi döntéseihez – derült ki abból a felmérésből, amelyet a Magyar Nemzeti Bank készített márciusban. (A kutatás 200-200 fő megkérdezésével zajlott három csoportban, a 15–22, a 23–29, illetve a 30–35 éves korosztály körében.) A jegybank összefoglalója szerint összességében elmondható, hogy az életkor előrehaladtával nő az ismert pénzügyi fogalmak száma. Míg a legfiatalabb korcsoportnál 13 százalék volt azok aránya, akik a kifejezések legalább 90 százalékát ismerték, addig az őket követő korosztálynál ez az arány 30 százalékra emelkedett, a 30 év felettieknél pedig a 40 százalékot is meghaladta.
A felelős döntésekhez szükséges pénzügyi tájékozottság egyik meghatározó forrása az oktatás – állapította meg az MNB –, azonban a megkérdezettek 82 százaléka nem részesült semmilyen pénzügyi oktatásban élete során. Mindösszesen 9 százalékuk szerzett ilyen irányú tudást (nem szakirányú) középiskolai képzésben, további 9 százalék szakirányú középiskolában, felsőoktatásban vagy OKJ-képzésen sajátított el pénzügyi ismereteket.
A megkérdezett fiatalok legnagyobb arányban a családtagokat jelölték meg mint elsődleges információforrást. Bár második helyen a weboldalak állnak, a válaszadók 20-25 százaléka az ismerősei, barátai véleményét is kikéri. A felmérés szerint a legfiatalabb korosztály mutatta a legalacsonyabb érdeklődést a pénzügyek iránt, a két idősebb korosztály válaszadóinak több mint a felét saját bevallásuk szerint nem érdeklik a pénzügyi hírek, szolgáltatások, termékek. Annak ellenére, hogy alacsony az érdeklődés, viszonylag sokan tartják fontosnak a pénzügyi termékek és szolgáltatások ismeretét: a 15–22 évesek 45 százaléka, a 23–29 évesek 66 százaléka, míg a 30–35 évesek 62 százaléka gondolja így. A pénzügyi tájékozatlanság a felmérés szerint a bankválasztás szempontjain is tükröződik: a 23–29 éves válaszadók több mint egyharmada még a szülei által ajánlott bank ügyfele. A fiatal generációk legjellemzőbb bankolási tevékenységei a bankkártyás vásárlás, a számlaegyenleg- és számlatörténet-lekérdezés, a csekkbefizetés és a mobiltelefon kártyaegyenlegének feltöltése. Ezeket a válaszadók kétharmada online is szokta intézni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.