A Porsche értékesítési volumene az év első hat hónapjában csaknem 126 500 darab jármű volt, 7,0 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A kedden közzétett eladási adat a vállalat eddigi legerősebb első féléves eredményét jelenti.
A kedvező eladási adatok oka döntően a kínai kereslet kiemelkedő növekedése volt: idén 18 százalékkal több, összesen 35 864 Porsche modellt értékesítettek Kínában. Az Egyesült Államokban is bővülést ért el a cég: az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal több, összesen 27 568 Porsche talált gazdára az idei első félévben.
A Volkswagen-leány értékesítési volumene az év első három hónapjában még 59 689 darab jármű volt, 6,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Detlev von Platen, a vállalat marketingvezetője a vállalat honlapján közzétett közmeleményben kiemelte a Porsche
Panamera modell iránti kereslet növekedésének szerepét. A Porsche 2017-re mérsékelt bővülést tervez, ezt korábban Lutz Meschke, a cég pénzügyi vezetője a Brexit miatti politikai bizonytalansággal indokolta. Már 2016-ban is mérséklődött a bővülés üteme a 2015-öshöz képest.
A Porsche az Audi mellett a legjelentősebb bevételi forrás a Volkswagen-csoportban. A Volkswagen konszern mintegy 627 ezer munkavállalója közül csak 28 ezer dolgozik a Porsche vállalatnál. A Porsche luxusautókat gyártó cég elődjét Ferdinand Porsche alapította Stuttgartban 1931-ben, leszármazottja, Wolfgang Porsche a vállalat egyik vezetője jelenleg is.
A vezető nélküli autók és a car sharing (autó megosztás) megjelenésére a Porsche a digitális szolgáltatások fejlesztésével kíván reagálni a következő években, évi 200-300 millió euró befektetésével. A vállalat célja az, hogy a Porsche legyen a jövő egyik vezető prémium digitális mobilitás szolgáltatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.