A 18–39 évesek mintegy kétharmadának tetszik a rugalmas vagyonbiztosítás, döntő többségüknek pedig a mobilapplikációval köthető lakásbiztosítás. Ennek a generációnak a hatékony megszólítását szolgálta a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) esettanulmány-versenye, amelynek győztes pályamunkája online marketing, valamint oktatási ötletekkel hozná közelebb saját nemzedékéhez a biztosításokat – derül ki a Mabisz sajtóközleményéből.
A 18 és 29 év közöttiek 41, a 30 és 39 év közöttiek 39 százaléka használt már vezetéstámogató, utazássegítő, egészséggel kapcsolatos vagy okosotthon-applikációkat – derült ki a Századvég által, a Mabisz megbízásából készített közvélemény-kutatásból. A megkérdezett 18–39 év közötti válaszadók kétharmadának tetszett a rugalmas, pár napra köthető vagyonbiztosítás, 56-59 százalékuk pedig a mobilapplikációval köthető lakásbiztosítások iránt érdeklődött.
A felmérés arra is rámutatott, hogy az Y generáció tagjait egyelőre nem tudják elérni a biztosítók, a pályakezdő fiatalok gyakorlatilag alig találkoznak a biztosítókkal, nincsenek tisztában az elérhető konstrukciókkal, sem azok költségeivel – figyelmeztetett Molnos Dániel, a Mabisz főtitkára. Ahogy az a szövetség és a Case Solvers cég esettanulmány-versenyén kiderült, ennek oka az lehet, hogy ebben az életszakaszban még csak kevesen mondhatják magukat anyagilag függetlennek, a többség nem rendelkezik önálló egzisztenciával, így a pénzügyekhez kapcsolódó döntéseket sem ők, hanem jellemzően a szüleik hozzák meg.
Bár a munkába állástól felmerül a hosszú távra szóló biztosítások lehetőségének gondolata, ám ez általában meg is marad elméleti szinten. Jórészt azért, mert olyan összetett szolgáltatással találkoznak, amelynek értelmezése bizonytalanságot, és emiatt a döntés elhalasztását okozza. További gondot jelent, hogy a mai fiatalok kevés időt adnak annak, aki információval akarja őket ellátni, ráadásul maguk választják meg a csatornát is – mondjuk a YouTube-ot –, ami eddig jórészt ismeretlen volt az ügyfélelérési csatornák között a biztosítóknál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.