A tengerentúlon 2019 első két negyedéve a vállalati profitok minimális visszaesését mutatta, amennyiben az S&P 500-at kitevő vállalatokat nézzük. A harmadik negyedévben folytatódhat ez a tendencia, ugyanis a jelentési szezon feléhez közeledve 3,5 százalékos profitcsökkenést vetítenek előre az elemzők a teljes negyedévre. Mindeközben az idén az S&P 500 már több mint 20 százalékkal emelkedett. Ez csak első ránézésre ellentmondásos, de ha a múltba tekintünk vissza, láthatjuk, hogy gyakorlatilag a papírforma érvényesül.
A BlackRock számításai szerint 1965 óta átlagosan 13 százalékot ért el az S&P 500 éves hozama, ha nem nézzük azokat a periódusokat, amikor recesszióban volt a gazdaság. Ezen belül profitrecesszió idején (amikor legalább két egymást követő negyedévben visszaesést mutatott az S&P 500-at kitevő cégek összesített egy részvényre jutó profitja) 18 százalék volt az átlagos hozam, azaz kifejezetten jól teljesített ilyenkor a részvénypiac.
A piaci árazások arra utalnak, a befektetők örömmel fogadták, hogy sikerül elkerülni az általános gazdasági recessziót. A részvénypiac jó teljesítménye mellett a Fedre vonatkozó kamatcsökkentési várakozások is erről tanúskodnak, ugyanis a mostani újabb, immáron harmadik 25 bázispontos kamatvágás után egyelőre nem számol több hasonlóval a piac a következő fél évben. Ez pedig nem sugall recessziós környezetet.
A kérdés az, hogy a gazdaság tényleg meghálálja-e a belé vetett bizalmat. Ha a beszerzésimenedzser-indexek alakulását nézzük, egyelőre nem körvonalazódik érdemi fordulat a gazdasági lassulásban, eközben azonban a belső fogyasztás továbbra is erősnek tűnik, a munkaerőpiac feszes. A jelentési szezon is vegyes képet mutat.
Összességében a mostani gazdasági környezet még nem ad feltétlen okot arra, hogy érdemben csökkentsék a befektetők a részvénysúlyokat, ám érdemes lehet óvatosabbnak lenni és defenzívebb szektorokat preferálni addig, amíg nem körvonalazódik egyértelműen egy pozitív gazdasági fordulat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.