BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarolt a hirdetési piacon a Facebook

Zárás után kilőtt a közösségi platform részvénye a felülteljesítő negyedéves riport hírére.

A közösségi platformot üzemeltető vállalat árbevétele 26,2 milliárd dollár volt az idei első negyedévben, ami felülmúlta a Wall Street 23,7 milliárd dolláros előrejelzését, s év/év alapon 48 százalékos bővülést jelent. Az EPS szintje 3,3 dollárra nőtt a tavalyi 1,71 dollárról, valamint a 2,34 dolláros prognózist is sikerült felülteljesítenie a cégnek.

A havi aktív felhasználók száma elérte a 2,85 milliárdot, ami 9,6 százalékos növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A napi aktív felhasználók száma 1,88 milliárdra nőtt, ez 8,7 százalékos bővülés.

Fotó: Getty Images

A menedzsment szerint az első negyedéves eredményjelentés tükrözi az elmúlt év tendenciáját, hogy az emberek több időt töltenek és több pénzt költenek az online platformokon.

Ezért a hirdetők átirányítják erőforrásaikat, hogy kihasználják ezt a váltást. A hirdetési bevételek, amelyek a Facebook teljes bevételének oroszlánrészét képezik, 46 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, 25,44 milliárd dollárra. Ugyanakkor az idei harmadik-negyedik negyedévben a reklámbevételek növekedése lassulhat, jórészt az Apple szigorodó szabályozása miatt.

A Facebook azt is közölte, hogy

tévesen tiltotta több órán keresztül azokat a hashtageket tartalmazó bejegyzéseket, amelyekben Narendra Modi indiai miniszterelnököt lemondásra szólították fel, miután nemzeti vita alakult ki Indiában a fokozódó Cocid-19 járvány miatt. A Facebook még szerdán visszaállította a #ResignModi hashtaget.

Szerdán 1,16 százalékkal került feljebb a Facebook árfolyama, amire zárás után még rátettek 6,15 százalékot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.