Rekordbevétellel zárta a júniussal végződő második idei negyedévet a Delta Air Lines amerikai légitársaság. A vállalat háromhavi forgalma 5,4 százalékkal, 15,41 milliárd dollárra nőtt a tavalyi év azonos időszakához mérten, ám még így is elmaradt az elemzői konszenzustól, amely 15,45 milliárd dolláros bevételi adatra számított.
Az egyik legnagyobb amerikai légitársaság nyeresége eközben lényegesen, közel 30 százalékkal, 1,31 milliárd dollárra szakadt, ami egy részvényre vetítve 2,01 dolláros nyereséget (EPS) jelent a cég számára – a profit csökkenése mögött a cég elemzői szerint elsősorban a kiadások több mint 10 százalékos növekedése állt.
A Delta az idei harmadik negyedévre vonatkozóan – a másodikhoz hasonlóan – rekordbevételre számít, főként a nyári vakációk miatti megugró utasforgalomra alapozva: a légitársaság várakozása 4 százalékos forgalomnövekedésről szól, az egy részvényre jutó eredmény tekintetében pedig 1,7–2 dollár közti számokat vár. Érdekes módon az elemzői konszenzus mindkét soron magasabb számokról szólt: 5,8 százalékos bevételnövekedésről, illetve 2,05 dolláros EPS-ről.
A gyorsjelentés közzétételét követően a Delta részvényei 9 százalékkal szakadtak a rendes kereskedési idő előtti, úgynevezett premarket időszakban, és szinte a teljes amerikai légiipari szektort a mélybe rántották magukkal.
A teljes szektorra kiterjedő mélyrepülés mögött az elemzők véleménye szerint elsősorban az állhat, hogy hagyományosan a Deltát tartják a legjobb profitmarzzsal dolgozó amerikai légitársaságnak, így ha a befektetők azt látják, hogy még náluk is lényegi profitcsökkenés ment végbe a negyedév során, akkor a versenytársak valószínűleg még ennél is rosszabbul teljesítettek, ezért igyekeznek elsőként elhagyni a süllyedő hajókat.
A Delta legnagyobb közvetlen versenytársa, a United Airlines jövő szerdán teszi majd közzé a jelentését, a piacok akkor kaphatnak majd tisztább képet a szektor kilátásainak alakulásáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.