Nemzetközi terjeszkedésbe kezd a Green Fox Academy. A munkaerőhiánnyal küzdő szoftvercégek számára szakembereket képző startup 2015-ben 21 jelentkezővel kezdte meg a tevékenységét, és már induláskor sikerült öt céget meggyőznie arról, hogy a kurzus végén vegye fel a hallgatóit. Az első két tanfolyam során összesen negyven résztvevőt oktattak, a harmadikat viszont már hatvannal indították. Tavaly ősz óta pedig már folyamatosan, két, két és fél hónaponként indulnak a négy és fél hónapos kurzusok – mondta a Világgazdaságnak Baráth Barbara, a Green Fox Academy ügyvezetője.
Ma már csaknem hatvan partnercéggel rendelkeznek, köztük multik, kkv-k és startupok is vannak. Mostanáig 470 hallgató iratkozott be hozzájuk, a végzettek 91 százaléka helyezkedett el fejlesztőként.
Minden kurzus indulása előtt egyeztetünk az aktuális partnercégekkel, hogy milyen programnyelvre van szükségük. Alapvetően egy-két programozási nyelvet tanulnak meg nálunk a hallgatók, de olyan az oktatási módszertanunk, hogy később önállóan is el tudnak majd sajátítani más programnyelveket
– mondta Baráth Barbara.
Négy-ötszörös túljelentkezést kell ahhoz generálniuk, hogy megtalálják azt a hatvan embert, akit felvesznek. Az ötkörös kiválasztási folyamatban a motivációt, az angol nyelvtudást és a kognitív készségeket is tesztelik. Az iskola elvégzéséhez egyébként semmilyen előképzettség nem szükséges.
Az elmúlt másfél-két évben gombamód szaporodtak a programozókat képző bootcampek, de csak kevesen tudnak tartósan sikeresek lenni a területen. A Green Fox növekedését a belső minőségbiztosításuk garantálja, az igazi minősítő pedig a versenyképes tudás, amellyel a tanulók el tudnak helyezkedni, és a cégek is elégedettek velük.
Nálunk soft skill képzés is folyik, sokkal komplexebb az oktatás, mint hogy megtanítunk programozni embereket, s az is ritka, hogy valós projekteket adnak a hallgatóknak
– hangsúlyozta Bárdos Kristóf, a cég nemzetközi terjeszkedésért felelős társalapítója.
Nagyjából egyéves felkészülés után a jövő héten indul az első kurzus Prágában. A külföldi terjeszkedés már az alapításkor felmerült, ám csak akkor kezdtek neki, amikor az erős magyarországi pozíció már finanszírozni tudta a nyitást. Végül többe került és tovább tartott a külföldi iskola elindítása, mint gondolták – fejtette ki Bárdos Kristóf. Prága mellett az szólt, hogy hasonló mértékű az informatikushiány, mint Magyarországon, és a bootcampek terén nem túl erős a piac (Lengyelországban például sokkal több lenne a versenytárs). Partnereket találni nem volt annyira nehéz feladat, mint mentort – az ottani csapatban hatan dolgoznak, az első kurzus 16-17 résztvevővel fog elindulni.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.