Idén lett 50 éves Magyarország legnagyobb mesterséges tava, a Tisza-tó. Az évfordulót nemcsak fesztiválokkal és programokkal ünnepelik, hanem helyi finomságokkal is – írta a SZOLJON. A lap példaként felhozta a Tisza-tó 50 és a Hortobágyi Nemzeti Park 50 hamburgert, mely a tiszafüredi Barabás Csaba Heinz és Jancsa Jani streed food szakértő fejéből pattant ki a két „születésnap” alkalmából.
Tisza-tavi és hortobágyi emberként szívügyünknek tekintjük az ötvenedik évfordulót – emelte ki Barabás Csaba Heinz, a hamburgerek egyik ötletgazdája. Hozzátette: a jeles alkalom kapcsán már korábban a fejükben volt egy ötlet annak érdekében, hogy kellő figyelmet szenteljenek az ünnepnek. Fiatalosabb megközelítésben akartak gondolkodni, így maradtak a street foodnál. Jancsa Janival közösen azt szerették volna, ha
a Tisza-tó és a Hortobágyi Nemzeti Park 50. évfordulójának híre olyan fiatalokhoz is eljutna, akik nem ismerik ezt a vidéket.
Az ötlet bevált, ennek köszönhetően rengeteg fiatal, köztük sok külföldi érkezett megkóstolni a burgereket, és töltötte a Tisza-tónál a hétvégét. Mint mondta: hamburgereik igyekeznek utalni arra a két tájegységre, melyek születésnapját ünnepelik velük.
A Tisza-tó 50 elnevezésű hamburgerbe halászléketchupot, fűszerezett süllőhúspogácsát, harcsahaltepertőt, füstölt tejfölt, római salátát és egy apró titkot tettek.
A hortobágyi 50-es hamburgernél pedig visszatértek az alapokhoz: ebben ugyanis Hortobágy Angus marhahúspogácsa található grillezett kecskesajttal, áfonyás BBQ-szósszal, salátával és kovászos uborkával. Különlegességük még az is, hogy nem hagyományos hamburgerbuciban vannak, hanem kovászos tésztájú cipóban.
A legtöbb ember imádja ezt a fajta ételt, így mertek újítani és belevágni. Eddigi tapasztalataik alapján a Hortobágyi Nemzeti Park hamburgere népszerűbb, mivel közel 200-at készítenek belőle hetente. Őszre olyan terveik is vannak, hogy kissé átalakítják őket, de év végéig a kínálatban tartják ezeket az ételeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.