Az Európai Unió tagországainak internetezői közül tízből heten vásároltak online 2017-ben – derült ki az EU statisztikai hivatala, az Eurostat felméréséből.
Az EU mind a 28 tagországának részvételével készült kutatás megállapította, hogy legtöbbször az Egyesült Királyság internetezői vásároltak maguknak interneten keresztül (86 százalék) tavaly, míg őket a svédek követték (84 százalék), a dobogó legalsó fokára pedig Dánia került (82 százalék). Ezzel kijelenthető, hogy az online vásárlás inkább az unió északi részére jellemző – írja a felmérés.
Az Eurostat kutatása szerint az EU tagországai közül legkevesebbszer Cipruson (39 százalék), Bulgáriában (27 százalék) és Romániában (23 százalék) vásároltak interneten az emberek. Az EU átlaga 68 százalék volt.
Magyarország a kutatás során az EU átlagát nem érte el, hazánk internet felhasználóinak csupán a 49 százaléka intézte online vásárlási ügyeit. Ezzel a magyarok az összes tagország legalsó harmadában végeztek.
Az Eurostat kitért rá, az 16-24 éves korosztály e-vásárlói elsősorban ruhákat és sportszereket vásároltak maguknak, amely az összes vásárlásuk 71 százalékát tette ki. A 25-54 évesek körében a háztartási cikkek vezettek 50 százalékkal, míg az ennél is idősebb 55-74 éves korosztály vásárlásai legnagyobb részében (57 százalék) utazási és üdülési termékeket vásárolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.