BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lazának maradni profiként is

2008.10.13., hétfő 00:00

A MasterCard újonnan kinevezett vezetője elsődleges feladatának tartja, hogy már a közeljövőben szinte minden boltban lehessen bankkártyával fizetni, és a plasztiklap a mindennapi életünk részévé váljon – áll a társaság szeptemberi hivatalos közleményében, amelyet Gauder Milán, a Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős új üzleti igazgató kinevezése kapcsán adott ki. Ő ezt kevésbé formálisan így fogalmazza meg: „Ha le tudsz élni úgy egy hetet, hogy nincs nálad készpénz, már jó vagy.”

A formalitások mellőzése egyébként nem csak rá, az egész cégre jellemző: a MasterCard a pénzvilágon belül igyekszik színesebb környezetet kialakítani, ők úgy akarnak professzionálisak maradni, hogy – Gauder Milán megfogalmazásával élve – közben lazák és fesztelenek is. Mindez, úgy tűnik, sikerül is nekik: céges protokollrendezvényük szmokingban feszengés helyett szabadtéri közös focimeccsnézés, míg a Magyarországon forgalomban lévő közel 9 millió bankkártyából majdnem 6 millión MasterCard logó díszeleg.

Persze van még hova fejlődniük –mondja –, a hosszú távú terv: utolérni Európa leggyorsabban fejlődő kártyapiacát, Törökországét, amelyet az új igazgató kinevezése előtt hónapokon keresztül tanulmányozott. Egyébként az év eleji ottani nagy projekttel szerezte meg magának azt a cégen belüli ismertséget, amely ahhoz kellett, hogy a korábbi régiós igazgató távozásakor most rá essen a választás.

Törökországban nem először járt, de szinte az egész világot bejárta már: Kőszegen született, de Algériában nevelkedett, egészen az általános iskola megkezdéséig. Ekkor hazajött ugyan, és az egyetemig itthon is maradt, akkor viszont beindult a világjárás, ezt főleg a Planet Club nevű szervezetnek köszönheti, amelyben – mint mondja – a világra nyitott fiatalok csoportjával dolgoztak a világ legkülönbözőbb pontjain, többek között a fenntartható fejlődést meghatározó projekteken. Így volt kint például Szerbiában a háború után. A közösség azóta is meghatározó számára. Ami pedig a tanulmányokat illeti, bár nagy kalandkereső, azért sokat ült az íróasztal mögött is: a Közgáz pénzügyi szakirányán végzett, egyetemi évei alatt számos tudományos versenyen is részt vett, egyikük végül élete első állásához juttatta a Deloitte-nál, ahol két évet dolgozott üzleti tanácsadóként. Később szintén két esztendőt töltött a McKinsey-nél, ahol banki tanácsadás volt a szakterülete, végül 2005-ben kötött ki a MasterCardnál, ahol ügyfélkapcsolati igazgatóból lett most a régióért felelős vezető. Szabadidejében ha épp nem a budai „sokadosztályban” jégkorongozik, még mindig a világot járja: amit elsőként említ, az a tavalyi Budapest–Bamako Afrika-rali, amelyen hét barátjával indult el.

Névjegy

CÉG

A kártyatársaság hazánkban piacvezető, a mintegy 8,6 millió kibocsátott bankkártyából több mint 5,7 millió MasterCard logóval ellátott plasztik.

Ebből több mint 4,3 millió hagyományos bankkártya (debit), míg több mint 1,2 millió hitelkártya.

Gauder Milán (31)

Közgazdasz. Képviselte már a KPMG-t, a Deloitte-ot, jelenlegi munkahelye előtt pedig a McKinsey-nél tevékenykedett banki tanácsadóként.

A MasterCardnál 2005 óta dolgozik, ez év szeptembere óta irányítja a horvát, a szlovén és a magyar kártyapiacot.

A kártyatársaság hazánkban piacvezető, a mintegy 8,6 millió kibocsátott bankkártyából több mint 5,7 millió MasterCard logóval ellátott plasztik.

Ebből több mint 4,3 millió hagyományos bankkártya (debit), míg több mint 1,2 millió hitelkártya.

Gauder Milán (31)

Közgazdasz. Képviselte már a KPMG-t, a Deloitte-ot, jelenlegi munkahelye előtt pedig a McKinsey-nél tevékenykedett banki tanácsadóként.

A MasterCardnál 2005 óta dolgozik, ez év szeptembere óta irányítja a horvát, a szlovén és a magyar kártyapiacot.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.