BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vihart kavart a 60 százalékkal

2009.05.25., hétfő 00:00

Alighogy megjelent a könyvszakmában, vihart kavart maga körül. Nem kellett sok idő ahhoz, hogy mindenki megismerje a nevét: Walitschek Csilla, a „60 százalékos nő”, mármint ő az, aki szakmai viták lavináját indította el azzal, hogy közölte: a Libri módosítaná a kiadókkal kötött szerződéseket, s egyúttal tetemesen megemelné a bizományosi árrést.

Januári ügyvezetői debütálásakor a könyvpiaci válság kellős közepébe csöppent. Hamar felismerte, hogy a cégek zöme – előremenekülve a bajok elől – túltermelési spirálba hajszolta magát. Egyre több könyv jelenik meg a piacon, egyre kisebbek a példányszámok, egyre vékonyabb a vevők pénztárcája. Walitschek Csilla szerint alapvető probléma az is, hogy – kevés kivételtől eltekintve, s idesorolja a saját cégét is – a könyvkereskedők hónapokig nem fizetnek az eladott könyvek után. Ez pedig súlyos likviditási helyzetet teremt a kiadóknál: ha nem lenne az az egy-két tisztességesen fizető partner, nem tudnák fedezni a mindennapi kiadásaikat. S mindehhez hideg zuhanyként jött a nyakukba a Libri javaslata a 60 százalékos árrésről, amelyről azóta is intenzív egyeztetések folynak a kiadókkal és a szakmai szervezetekkel. Nem kis vargabetűvel érkezett az ország egyik legnagyobb könyvértékesítő cégének élére Walitschek Csilla. Tanulmányai alatt hirdetésszervezői munkával keresett némi zsebpénzt, majd friss diplomával és németnyelv-vizsgával a zsebében először külföldön próbált szerencsét. Kitartó próbálkozásait végül siker koronázta, felvették a Vogel Publishing németországi anyavállalatához, ahol több poszton is kipróbálhatta magát, majd Svájcban egy informatikai profilú nemzetközi oktatási intézménynek lett a vezetője. A dotkomválság azonban megtörte ezt a vonalat, megszűnt a cég. Ezután tanácsadóként dolgozott, s főleg pénzintézetek HR-es témáival foglalkozott. Visszatérve Magyarországra ismét a Vogel csoportot választotta, a Vogel Burdánál lett előbb hirdetési igazgató, később lapigazgató, majd ügyvezető. Hat év után váltott, ekkor került a Librihez.

Bár „kőkemény” vezetőként jellemzik, ő inkább következetesnek és konzultatívnak tartja magát. Döntéseibe igyekszik mindenkit bevonni, hisz abban, hogy csak csapatban lehet a világot megváltani: „A NASA-kísérletek is azt igazolják, hogy az életben maradás mindig esélyesebb csoportban, mint egyedül.” Fontosnak tartja az üzleti életben az őszinteséget és az empátiát. Ez különösen akkor fontos, amikor mások számára kellemetlen döntést kell meghoznia.

Még nem tudja, hová megy nyaralni, sőt azt sem, megy-e egyáltalán, hiszen alig lát ki a munkából. Korán kezd és későn végez. Jól terhelhető – állítja –, pörgős tempót diktál magának is és a környezetének is, de tisztában van vele, előbb-utóbb szükség van a töltekezésre.

CÉG

Libri Könyvkereskedelmi Kft.

1991-ben alakult az Állami Könyvterjesztő Vállalat jogutódjaként.

2000-ben a Capital Zrt. többségi tulajdonába került. Éves forgalma nyolc-kilenc milliárd forint körül alakul, az idén azonban 15 százalékos visszaesés várható.

A hálózat 48 boltjában csaknem ötszázan dolgoznak.

Walitschek Csilla (35)

A Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján végzett, később Svájcban egy HR-es főiskolát abszolvált. Szeret utazni és nyelveket tanulni.

Régebben napi rendszerességgel futott, most szinte alig jut erre ideje.

Libri Könyvkereskedelmi Kft.

1991-ben alakult az Állami Könyvterjesztő Vállalat jogutódjaként.

2000-ben a Capital Zrt. többségi tulajdonába került. Éves forgalma nyolc-kilenc milliárd forint körül alakul, az idén azonban 15 százalékos visszaesés várható.

A hálózat 48 boltjában csaknem ötszázan dolgoznak.

Walitschek Csilla (35)

A Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján végzett, később Svájcban egy HR-es főiskolát abszolvált. Szeret utazni és nyelveket tanulni.

Régebben napi rendszerességgel futott, most szinte alig jut erre ideje.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.