A rendszerváltáskor indította első vállalkozását Fülöp Zsolt, aki a Trans-Sped cégcsoport mindhárom társaságának társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója. Ötletét, hogy a nemzetközi fuvarszervezési feladatokra érdemes külön céget alapítani, akkori munkahelyének, a Volánnak javasolta megvalósítani, de annak vezetősége nem tartotta aktuálisnak. Kedvező fogadtatásra talált azonban külföldön élő nagybátyjánál, aki kockázati tőkével is támogatta szakmai elképzelését. Az eltelt évek alatt pedig sikerült bebizonyítania, hogy a segítség nem volt hiábavaló, hiszen az 1990-ben két fővel indult családi vállalkozást mostanra majd nyolcmilliárd forint éves árbevételű logisztikai cégcsoporttá tudta fejleszteni. Munkáját számos szakmai díjjal is elismerték, és ő tölti be a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége elnöki, valamint a Logisztikai Egyeztető Fórum soros elnöki tisztét is.
Az átfogó, komplex kiszolgálás érdekében szükséges a cégek közötti koordinálás – indokolja, hogy a csoport mindhárom társaságnál megtartotta ügyvezető igazgatói posztját. Az operatív irányítást azonban minden cégben a saját területet kiválóan ismerő vezetőkre bízza, hozzá már csak az általános feladatok tartoznak. Két fiát semmire sem akarja erőszakkal kényszeríteni – árulja el –, de ha úgy döntenek, hogy részt kívánnak venni a Trans-Sped üzletvitelében, annak nagyon fog örülni.
Amikor a gazdasági válságra terelődik a szó, kiderül, hogy Fülöp Zsolt egyáltalán nincs kétségbeesve. „A válság hatását természetesen mi is érezzük, de remélem, hogy a krízis befejeztével a nyertesek között leszünk” – mondja optimistán. A cégcsoport a sebek nyalogatása helyett igyekszik kihasználni az időt és erőt gyűjteni, hogy a lehető legjobb pozícióban legyen a fellendülés kezdetén. Ennek érdekében felülvizsgálják a szerződéseiket, megtisztítják a portfóliójukat, tanácsadó cég segítségével közép- és hosszú távú stratégián dolgoznak, és az oktatás is kiemelt szerepet kapott. „A torta kisebb, de meg lehet találni a réseket” – véli a cégvezető. A debreceni ipari park uniós támogatással megvalósuló korszerűsítésére és bővítésére az idén mintegy 560 millió forintot fordítanak, a debreceni és a székesfehérvári logisztikai központjukban pedig újabb raktárak építését készítik elő.
Fülöp Zsolt szerint két hobbija, a horgászás és a motorozás nem ellentétes foglalatosság, ha az utóbbit mint a túrázás eszközét vesszük.
Trans-Sped cégcsoport
A logisztikai szolgáltatásokat végző Trans-Sped Kft.-t 1990-ben nemzetközi fuvarszervezésre kétfős irodaként alapították. Azóta partnereikkel öszszefogva több leányvállalat alakult. A logisztikai központ és ipari park üzemeltetésére 2000-ben átalakulással hozták létre a Delog Kft.-t, amely a 459 fős, tavaly közel 7,7 milliárd forint konszolidált árbevételt elért cégcsoport vagyonát is kezeli.
Fülöp Zsolt (52)
Pályáját 1977-ben a MÁV-nál kezdte, majd Volán-vállalatoknál dolgozott. A Trans-Sped Kft.-t 1990-ben alapította másodmagával. Ennek és a cégcsoport résztulajdonában lévő két másik társaságnak az indulásuk óta ügyvezető igazgatója.
Munkáját az Év Logisztikai Menedzsere (1999), az Év Szállítmányozási Szakembere (2004) és Debrecen Város Mecénása (2009) díjjal ismerték el.
Trans-Sped cégcsoport
A logisztikai szolgáltatásokat végző Trans-Sped Kft.-t 1990-ben nemzetközi fuvarszervezésre kétfős irodaként alapították. Azóta partnereikkel öszszefogva több leányvállalat alakult. A logisztikai központ és ipari park üzemeltetésére 2000-ben átalakulással hozták létre a Delog Kft.-t, amely a 459 fős, tavaly közel 7,7 milliárd forint konszolidált árbevételt elért cégcsoport vagyonát is kezeli.
Fülöp Zsolt (52)
Pályáját 1977-ben a MÁV-nál kezdte, majd Volán-vállalatoknál dolgozott. A Trans-Sped Kft.-t 1990-ben alapította másodmagával. Ennek és a cégcsoport résztulajdonában lévő két másik társaságnak az indulásuk óta ügyvezető igazgatója.
Munkáját az Év Logisztikai Menedzsere (1999), az Év Szállítmányozási Szakembere (2004) és Debrecen Város Mecénása (2009) díjjal ismerték el.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.