Minimum kormányváltásonként, de gyakran kormányzati ciklusok derekán is indul egy-egy MÁV-reform. MÁV-vezérünk és -elnökünk mindenesetre jóval több volt, mint miniszterelnökünk. A nekibuzdulás gyakorisága alapján eddig igazából egyszer sem sikerült a dolog végére jutni, de a sok vezetőcsere emellett arra is utal, hogy a vasúttársaság irányítása politikai kérdés. Annak előnyeivel és hátrányaival.
Eddig jórészt a hátrány érvényesült annak fényében, hogy az elmúlt években elhatározott ésszerűsítési lépések részben éppen politikai megfontolásokon buktak el. Nem véletlen tehát, hogy a média érdeklődése a tegnap a MÁV élére emelt Andrási Miklós esetében is pártkötődésére összpontosult. A Fidesz alapító tagja. Egy emberként lélegezhet fel az ország: akkor talán sok elődjével ellentétben végigcsinálhatja, amit most elkezd, mert nem cserélik le a jövő évi kormányváltás után. Feltéve persze, hogy a Fidesz győz, de ennek most elég nagy a valószínűsége.
A több évre szóló mandátum persze csak lehetőség, még akkor is, ha Andrási Miklós – mint mondja – maga mellett érzi minden érintett támogatását. Milyen eszközei lesznek vajon arra, hogy vonzó, versenyképes utazási formává tegye a vasutat? Mivel kelti fel a beruházók érdeklődését a MÁV iránt, s mekkora leépítést vállal be az elszabadult költségek megzabolázására? Meg meri-e kellően kurtítani a vasúti kedvezményeket?
Kérdés az is, hogy szerencsés-e a MÁV vezetésében tegnap létrejött hármas irányítás. A boltot a korábbi vezérigazgató, Heinczinger István viszi tovább, Andrási Miklós a stratégiáért és az átalakulásárt felel, Antali Károly pedig miniszteri biztosként csinálja, amit a miniszteri biztosok csinálnak. Nem pattognak-e majd a döntések és a felelősségek a három vezető között? Meglátjuk. A politikai hátszél mindenesetre most vélhetően nagyobb lesz az IMF-nek tett vállalás kényszere miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.