Doór Zoltán. A Magyar Logisztikai Egyesület elnöke. Késésben. „Jó tíz éve szakmai körökben arról beszélgettünk, hogy Magyarország a földrajzi adottságai alapján Közép-Európa logisztikai központja lehetne. Ma már úgy fogalmaznak a szakemberek, hogy a térség egyik logisztikai központja lehetünk. A magyar logisztikai stratégiában megfogalmazott és az akcióterv kapcsán a kormány által a közelmúltban elfogadott intézkedések mielőbbi végrehajtása mindenképpen elősegíti a redukált cél elérését. A döntés jelentős késéssel született meg. Gyorsan kell a szükséges fejlesztéseket, változtatásokat végrehajtani, hiszen versenytársaink is hasonló célokat tűztek ki. A közlekedési infrastruktúra-fejlesztéseket a jelenleginél takarékosabban szükséges kivitelezni, a tervezést és az intézkedéseket pedig össze kell hangolni.”
Fülöp Zsolt. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke. Élénkítés. „Tudjuk, hogy sok kérdés megoldatlan még: a dunai hajózás, a vasúti szárnyvonalak bezárása, a kombinált fuvarozást megerősítő díjszabás, a hálózati rendszerek felállítása, amely elsősorban a közúti és a vasúti fuvarok szervezését segítené elő. Mindenekelőtt azonban a gazdasági mélyrepülés megállítása szükséges ahhoz, hogy hazánk betölthesse azt a logisztikai központ szerepkört, amelyre földrajzi helyzete predesztinálja. Azonnali intézkedésekre van szükség: az adók és járulékok átgondolt változtatásával olyan befektetésekre kell rábírni a kis-, közepes és nagyvállalkozásokat egyaránt, amelyek hosszú távon gazdaságélénkítő hatással járnak, és a magyar munkaerő is versenyképessé válhatna végre. A változtatásoknak az államigazgatás területére is ki kell terjedniük.”
Karmazin György. A BI-KA Logisztika Kft. ügyvezetője. Koordináció. „A felelős gazdasági tárca mellett más minisztériumot is érinteni fog az intézkedéscsomag. A Logisztikai Irányító Testület által végzett koordináció hatékonyságának hatalmas szerepe lesz az akcióterv sikerességében. Ezt kulcsfontosságúnak érzem, hiszen a saját vállalatomnál is tapasztalom, hogy az akcióterv egyfelől lehetőséget ad és ösztönöz például a logisztikai beruházásokat létrehozó pályázatokon való indulásra. Másfelől viszont a válság átmeneti hatásainak a kivédésére meghirdetett Munkahelyek megőrzéséért pályázatnál elutasítanak azzal az indokkal, hogy szolgáltató vagyok. Cégem az akcióterv intézkedései között is megtalálható fejlesztéseit a recesszióban is megtartott, szakértő munkatársakra alapozva tudja csak sikerrel megvalósítani.”
Kautz István. A Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetségének elnöke. Hozzáadott érték. „Ahhoz, hogy az ipari logisztikában régiós elosztó központ legyünk, itt kell tartanunk a már idetelepült multinacionális cégeket, sőt, újakat szükséges idecsábítani. Az alapvető infra-
strukturális feltételek megléte – ilyen az egy csomópontból kiinduló korszerű közúti, vasúti és vízi közlekedés lehetősége – nem elegendő, hiszen az autópályákon már három-négy óra alatt keresztül lehet futni az országon. Olyan hozzáadott értéket kell nyújtani, amely ellensúlyozni tudja azt a hátrányt, hogy felvevőpiacunk kisebb néhány környező országénál. A földrajzi adottságaink jók, de kell még egy modern technológián alapuló termelési bázis, jelentős informatikai fejlesztéssel, hogy minél több magyar cég el tudja érni a beszállítói státust. Szükség van egy egyszerű, stabil adókörnyezetre is.”
Szabó Zoltán. A Ghibli Kft. ügyvezetője. Árualap. „Magyarország logisztikai központtá válása nem csak pénzkérdés. Fontos lenne, hogy a forrásokat ne csak infrastruktúra-fejlesztésekre használjuk, hanem arra is, hogy elérjük: ezeknek az itt adót fizető cégek élvezzék leginkább az előnyét. Ne tranzitország legyünk, amelyen megállás nélkül áthajtanak a kamionok. Olyan feltételeket kell teremteni, hogy a cégeknek itt érje meg vámkezelni áruikat, itt fizessék be a vámot, áfát az importtermékek után, ne külföldön, mint most. A hatékony logisztikához árualap kell, ehhez pedig versenyelőnyöket biztosító gazdasági környezet. A kormánynak finanszíroznia kellene a szomszédos országokkal szembeni hátrányainkat összegző elemzéseket, majd olyan kutatásokat, amelyek eredményeképpen ezek megszüntethetők és előnyökké változtathatók.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.