Pünkösdi királyság
Ilics László
A Generali vezérigazgató-helyettese
„A Generalinál elsődleges szempont, hogy olyan áron kínálja a kötelezőt, amelyen megbízhatóan tud szolgáltatni, ez pedig egy bizonyos díjszint alatt már kérdéses. Ezért nem is volt célunk az árverseny, sem a csak az árra koncentráló ügyfelek megszerzése. Az elmúlt húsz év tapasztalata egyébként azt mutatja, hogy a diszkontárat kínáló biztosítók maximum két évig tudták tartani áraikat, utána rendre visszaemelték azokat, vagy fizetésképtelenné váltak. A Generali nem »pünkösdi királyságra« törekszik. Káoszt okozhat továbbá a piacon az alacsony árak miatt tömegesen beáramló új szerződések feldolgozása is. Az adminisztráció költségét – a kényelmetlenség mellett – hosszú távon végül az ügyfél fizeti meg. Ezen némileg segít majd a biztosítási évfordulók szóródása.”
A spirál alján
Megyeri Gábor
A Magyar Biztosítók Szövetsége Gépjárműbiztosítási Tagozatának elnöke
„Az átlagdíjak önmagukban nem mondanak el mindent a piacról, lehetséges, hogy egyes szegmensekben indokolt a további tarifacsökkenés, míg máshol problémát okozhat. Az elmúlt évek díjcsökkenését több tényező is alátámasztja: mérséklődött az üzemanyag-felhasználás, csökkent a kárgyakoriság, és ezen belül is kedvező tendencia mutatkozik a – nagy összegű kárkifizetésekkel járó – személyi sérüléses balesetek számának alakulásában. Mindezek eredményeként javult a kárhányad is. Ennek köszönhetően 2009-ben először volt szektorszinten nyereséges a kgfb-üzletág, és várhatóan 2010-ben is szerény profitot könyvelhetnek el a piaci szereplők, ha megtisztítjuk az eredményeket a különadó hatásától. Az idei kampányban viszont már valószínűleg elértünk az árspirál aljára.”
Többletszolgáltatás
Csermely Tibor
A Groupama Garancia nem életbiztosítási ügyvezető igazgatója
„Ha csak a racionalitásokból indulunk ki, akkor már az idei kampányban is azt diktálta volna a józan ész, hogy a kgfb átlagdíja ilyen mértékben ne csökkenjen. Bebizonyosodott azonban, hogy a biztosítók döntéseiben a racionális érvek mellett egyéb szempontok is jelentős szerepet játszanak, ezért véleményem szerint mindaddig, amíg nem egy forintba kerül ez a biztosítás, azt sem mondhatjuk ki teljes magabiztossággal, hogy tovább már nem csökkenhetnek a díjak. A Groupama Garancia ugyanakkor már ebben a kampányban sem kizárólag a díjakkal kívánt versenyezni, hanem legalább ilyen fontosságot tulajdonítottunk a többletszolgáltatások nyújtásának. Ennek jegyében vezettük be az idén Garantált Asszisztencia szolgáltatásunkat, amely ingyenes segítséget nyújt az autósoknak.”
Színvonalromlás
Papp Lajos
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnöke
„Az átlagdíjak a tavalyi 24 ezer után alig 15 ezer forint fölött álltak meg az idén, ez az eddiginél is szélesebb ügyfélkört ösztönzött díjszámítására. Ez a díjcsökkenés már egyes biztosítók jövedelmezőségét is alááshatja. A kárrendezési szolgáltatások színvonalának a csökkentését is eredményezheti, és felértékelheti azt a szempontot is, hogy a kötelező biztosítás kiválasztásánál sem szabad, hogy csak az ár számítson. Az adminisztratív szolgáltatási színvonal esetleges romlása nehézkesebb, a megszokottnál hosszabb ügyintézést is hozhat. Az alkuszok szerepe már az idén is nőtt, az elkövetkező időszakban pedig tovább nőhet, hiszen rájuk – szakmai tapasztalatuk és biztosítói kapcsolatrendszerük miatt – az ügyfelek probléma esetén is támaszkodni tudnak.”
Biztos veszteség
Rácz István
A Biztosítás.hu ügyvezetője
„Az idei kötelezőkampányban a biztosítások ára elérte azt a szintet, ahol már trendfordulóról beszélhetünk. Az internet teremtette transzparencia évről évre hozzájárult a piaci verseny erősödéséhez, és ez változatlanul érvényes a jövőre nézve is. Akkor is, ha már nincs további tér az árak csökkenésére, s várhatóan inkább stagnálásra vagy kismértékű díjemelkedésre kell berendezkedni. A díjak már olyan alacsonyak, hogy a piaci biztosítóknak szinte biztosan veszteséggel kell számolniuk. Ezen nem változtat az sem, hogy jövőre több új szereplő is megjelenhet a hazai kötelezőpiacon. Az új belépők számára nem lehet már célterület a kötelező, mert az előző évek állományépítése az üzletág veszteségessé válása kapcsán jelentős kockázatokat rejt magában.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.