Mennyibe kerül a Hajógyári-sziget egy hétre? Ez a kérdés (is) foglalkoztatja most az anyagi gondokkal küszködő Budapest vezetését, a Sziget Fesztivál szervezőit, a rendezvény kedvelőit, valamint legalább annyira az ellenzőit is. Nagy sajtóvisszhangot kapott ugyanis György István, Budapest városüzemeltetési főpolgármester-helyettesének keddi bejelentése, miszerint az önkormányzat a jövőben nem biztosítja ingyen a fesztiválnak a területet, hanem az idei évtől állítólag milliárdos közterület-használati díjat kérne a helyszín egyhetes használatáért.
A budapesti vezetés indoklása szerint a bevételek növelése érdekében a közterület-használatokból származó díjakat ezentúl szigorúan be kívánják szedni – kivéve a „megfelelő közérdeket szolgáló” rendezvények esetében, és a Szigetet nem tartják ilyennek. Arra most ne térjünk ki, hogy az előbbi kiskaput hogyan fogják alkalmazni, a döntés gazdasági, üzleti oldaláról azonban érdemes néhány gondolatot megemlíteni.
A Sziget évről évre ötvenezer külföldit vonz Budapestre, egy pár éve végzett tanulmány szerint az adott évben 3,3 milliárd forinttal járul hozzá a fesztivál a GDP-hez, a közvetlenül a rendezvényhez köthető adóbevétel 1,3 milliárd volt. A szervezők évről évre mintegy 250 millió forintot költenek külföldi hirdetésekre – amelyek egyben a főváros promócióját is szolgálják –, ez önmagában a negyedét teszi ki a főváros turisztikai marketingszervezete 1,1 milliárd forintos teljes éves költségvetésének. A rendezvény által világszerte generált sajtómegjelenések értéke szintén milliárdos nagyságrendű reklámot jelent a fővárosnak.
Budapestnek, illetve a turizmusának tehát szigorúan üzleti alapon nézve mindenképpen az az érdeke, hogy a jövőben is legyen Sziget Fesztivál. Egy értelmes városvezetés – még ha az ingyenességet nem is kívánja a továbbiakban fenntartani – nyilvánvalóan nem fogja mindezt veszélyeztetni egy irreálisan magasan meghatározott összeggel. Mert Budapestnek „kell egy hét együttlét”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.