Kevés olyan terület van az Unileveren belül, ahol nem próbálta ki magát Moti Keren, aki ettől az évtől a belga Herman Verstraetent váltva a társaság közép-európai vállalatcsoportját vezeti Budapestről. „Talán a jogi pálya” – mondja mosolyogva a negyvenhat éves izraeli üzletember, aki a cégéhez több mint húsz éve hűséges. Volt értékesítési és marketingvezető, ő hozta létre a tervezési részleget, majd – már Londonban – igazgatta az IT- és a logisztikai részleget, de irányított gyárat, az Unilever izraeli vállalatának vezérigazgatói székébe pedig az ellátási lánc menedzsmentjéért felelős alelnöki pozíción keresztül vezetett az útja.
„Van, aki egy területen mélyíti el a tudását, mások mindent ki akarnak próbálni, hogy általános képet tudjanak kialakítani. Én is ilyen vagyok, nem vagyok perfekcionista. Különben is, már az elején az volt a célom, hogy vezető legyek, erre készültem, és ha azt kérdezték, mit vagyok hajlandó ezért kipróbálni, mindig az volt a válaszom: mindent” – mondja. Egyébként a középiskolában műszerésznek tanult, első számítógépét 16 évesen rakta öszsze. „Ha azt kérdezik, mi a szakmám, azt mondom, menedzser vagyok. Tudom, hogyan kell embereket, dolgokat megszervezni, meg tudom határozni a problémákat és képes vagyok megkeresni a megoldásokat” – teszi hozzá.
Moti Keren azonban nem csak részlegek között mozgott karrierje és élete során: lengyel bevándorlók gyermekeként Izraelben született, de Argentínában nőtt föl. És, mint mondja, már az óvodában szembesült a multikulturális világgal: „Emigránsok között éltünk, voltak ott románok, marokkóiak, algériaiak, és háromévesen mind spanyolul beszéltünk.” Magyarország sem volt sokk a számára, igaz, kiemeli: ide akart jönni, az elmúlt két évben már tudatosan készült az itteni munkára.
„Tudtam, mire számítsak, de így is kellemesen csalódtam: sok az előítélet ezzel a régióval kapcsolatban. Például sokan gondolják, hogy a kommunista múlt miatt is az emberek nem annyira merészek, nem vállalkozó szelleműek, nem kérdeznek. Hát itt nem azt tapasztaltam. És sok közös vonás is van bennünk: a magyarok és az izraeliek is energiájuk legnagyobb részét arra használják fel, hogy kimásszanak a bajból, amit maguknak okoztak” – vallja.
Más hasonlóságokat is említ – már az Unileverhez is köthetően: „Sokat tanultunk az izraeli magyaroktól, amit még a cégnél is tudtam hasznosítani. Például a magyarok csak nyáron esznek jégkrémet. Én is azt hallottam az anyukámtól, hogy megfázom, ha télen eszem.”
Az izraeli születésű üzletember a Tel-avivi Egyetemen szerzett közgazdászdiplomát, majd marketing és pénzügy szakon MBA fokozatot.
Karrierjét az Unilevernél kezdte 1990-ben. 2005-től az izraeli vállalat vezérigazgatója.
Nős, három gyermek édesapja.
Az izraeli születésű üzletember a Tel-avivi Egyetemen szerzett közgazdászdiplomát, majd marketing és pénzügy szakon MBA fokozatot.
Karrierjét az Unilevernél kezdte 1990-ben. 2005-től az izraeli vállalat vezérigazgatója.
Nős, három gyermek édesapja. A cég Az Unilever a világ 160 országában van jelen a napi fogyasztási cikkek piacán. Magyarországon 1991-ben jelent meg, mára hazánk a cég közép-európai régiójának a központja, itt három gyártó üzemet is működtet. A csoport tavalyi éves forgalma globálisan meghaladta a 44 milliárd eurót, a hazai leányvállalat 2009-ben 80 milliárd forintos nettó bevételt ért el.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.