BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hosszú évek régiós terepen

Géczi Tamás véletlenül került a kutatási szakmába, azonban az elmúlt húsz év már a tudatos munkáról szólt. Több társaság regionális szervezetét is vezette. Az Ipsos vezérigazgatójaként igyekszik alkalmazkodni a megváltozott viszonyokhoz.
2011.09.12., hétfő 05:00

„A mi szakmánkban a legizgalmasabb a komplexitás, a sokszínűség. Naponta újabb és újabb iparágak működésébe láthatunk bele, és az ahhoz kapcsolódó fogyasztók szokásaival, a piac kihívásaival ismerkedhetünk meg” – mondja Géczi Tamás, aki már közel egy éve az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. vezérigazgatója. Véletlenül csöppent a piackutatásba, ráadásul eredeti szakmája merőben másról szól, hiszen agrármérnök végzettségű. Az akkor még Modus néven működő társaságnál éppen egy mezőgazdasági és élelmiszer-ipari ismeretekkel felvértezett, angolul elfogadható szinten beszélő és a piackutatást érintőleg ismerő fiatalembert kerestek egy alakulófélben lévő projekthez. Végül abból a munkából nem lett semmi, viszont a cégnél ragadt; először egy osztályt vezetett, majd több területet is kapott, több mint 20 embert irányíthatott.

Ezt követően a Macro Internationalhez került, amelynek budapesti, majd kelet-európai irodáját vezette. Közben megismerkedett a piacra éppen akkor belépni szándékozó Millward Brownnal, ahol tíz évet töltött el. Ő alapította meg a budapesti, a prágai és a török irodát gyakorlatilag a nulláról indulva, és irányította a cég expanzióját a kelet-európai piacokon. Közel két évig a Millward Brown Germany ügyvezetőjeként a cég német nyelvterületen végzett üzleti tevékenységéért volt felelős.

A németországi időszak után ismét Kelet-Európára irányult a figyelme, kibővítve a Közel-Kelettel. Tíz év után továbbra is nemzetközi színtér következett, de már az Ipsos kötelékében, ahol a reklám- és márkakutatásra specializálódott üzletágat vezethette Kelet-Közép-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.

Rövid hezitálás után 2010-ben elfogadta az Ipsos hazai részlegének vezérigazgatói posztját. Érdekes feladatnak találta, ráadásul az a vágy is hajtotta, hogy a közvetlen kollégái mellett legyen. Vezérigazgatóként az elmúlt egy évben változtatott a cég szerkezeti modelljén, ugyanis mindig arra törekszik, hogy az általa vezetett vállalat valóban ügyfélcentrikusan működjön. Úgy gondolja, ez másként nem is megy, mivel a szakmája – sok más iparághoz hasonlóan – nem a legjobb napjait éli, így fontos, hogy közel legyenek az ügyfelekhez, megértsék az igényeket, kihasználják a kínálkozó lehetőségeket. Kevesebb a megrendelés is, de a nagyobb probléma inkább az, hogy soha sem látott mértékű árverseny bontakozott ki a magyar piacon, így a helyzetet csak folyamatos innovatív gondolkodással, és rengeteg munkával lehet kezelni – vallja a szakember

Névjegy

Géczi Tamás (46) Piackutatói pályafutását a Modus Kft.-ben kezdte 1991-ben. 1995-ben vezetésével megalakult a Macro International magyarországi irodája, majd a cég kelet-európai igazgatója lett. 1999 elejétől a Millward Brownnál folytatta munkáját, 2009-ben az Ipsos ASI regionális igazgatója, majd 2010-ben az Ipsos Zrt. vezérigazgatója lett. Figyelemmel kíséri a kortárs művészetet, megrögzött színházba járó, szívesen főz családjának, barátainak.




A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.