„A mi szakmánkban a legizgalmasabb a komplexitás, a sokszínűség. Naponta újabb és újabb iparágak működésébe láthatunk bele, és az ahhoz kapcsolódó fogyasztók szokásaival, a piac kihívásaival ismerkedhetünk meg” – mondja Géczi Tamás, aki már közel egy éve az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. vezérigazgatója. Véletlenül csöppent a piackutatásba, ráadásul eredeti szakmája merőben másról szól, hiszen agrármérnök végzettségű. Az akkor még Modus néven működő társaságnál éppen egy mezőgazdasági és élelmiszer-ipari ismeretekkel felvértezett, angolul elfogadható szinten beszélő és a piackutatást érintőleg ismerő fiatalembert kerestek egy alakulófélben lévő projekthez. Végül abból a munkából nem lett semmi, viszont a cégnél ragadt; először egy osztályt vezetett, majd több területet is kapott, több mint 20 embert irányíthatott.
Ezt követően a Macro Internationalhez került, amelynek budapesti, majd kelet-európai irodáját vezette. Közben megismerkedett a piacra éppen akkor belépni szándékozó Millward Brownnal, ahol tíz évet töltött el. Ő alapította meg a budapesti, a prágai és a török irodát gyakorlatilag a nulláról indulva, és irányította a cég expanzióját a kelet-európai piacokon. Közel két évig a Millward Brown Germany ügyvezetőjeként a cég német nyelvterületen végzett üzleti tevékenységéért volt felelős.
A németországi időszak után ismét Kelet-Európára irányult a figyelme, kibővítve a Közel-Kelettel. Tíz év után továbbra is nemzetközi színtér következett, de már az Ipsos kötelékében, ahol a reklám- és márkakutatásra specializálódott üzletágat vezethette Kelet-Közép-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.
Rövid hezitálás után 2010-ben elfogadta az Ipsos hazai részlegének vezérigazgatói posztját. Érdekes feladatnak találta, ráadásul az a vágy is hajtotta, hogy a közvetlen kollégái mellett legyen. Vezérigazgatóként az elmúlt egy évben változtatott a cég szerkezeti modelljén, ugyanis mindig arra törekszik, hogy az általa vezetett vállalat valóban ügyfélcentrikusan működjön. Úgy gondolja, ez másként nem is megy, mivel a szakmája – sok más iparághoz hasonlóan – nem a legjobb napjait éli, így fontos, hogy közel legyenek az ügyfelekhez, megértsék az igényeket, kihasználják a kínálkozó lehetőségeket. Kevesebb a megrendelés is, de a nagyobb probléma inkább az, hogy soha sem látott mértékű árverseny bontakozott ki a magyar piacon, így a helyzetet csak folyamatos innovatív gondolkodással, és rengeteg munkával lehet kezelni – vallja a szakember
Névjegy
Géczi Tamás (46) Piackutatói pályafutását a Modus Kft.-ben kezdte 1991-ben. 1995-ben vezetésével megalakult a Macro International magyarországi irodája, majd a cég kelet-európai igazgatója lett. 1999 elejétől a Millward Brownnál folytatta munkáját, 2009-ben az Ipsos ASI regionális igazgatója, majd 2010-ben az Ipsos Zrt. vezérigazgatója lett. Figyelemmel kíséri a kortárs művészetet, megrögzött színházba járó, szívesen főz családjának, barátainak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.