Egyrészt már eddig is erre kellett volna koncentrálni, másrészt nemrég sok fiatal vonult az utcára, de nem a Petőfi TV azonnali beindítását követelték. Ennek ellenére a köztévénél úgy határoztak, hogy a 16-35 év közötti korosztályt megcélozva az M2 esti műsorsávjában jövő tavasszal új televízió-csatornát indítanak.
Ez nem bulvárcsatorna lesz és mint kiderült, semmi köze sincs Habony Árpádhoz. Egyelőre annyit tudni a költő, forradalmárról elnevezett új csatornáról, hogy a fiatalok mindennapjait érintő tartalommal a magyar fiatalok hasznos napi tévéje kíván válni. Így biztosan objektíven, pártatlanul és rendszeresen fogják tájékoztatni az ifjúságot az internetadó aktuális helyzetéről, a legtrendibb kivándorlási úti célokról, valamint a legnépszerűbb romkocsmák ifjú vendégeivel is kötetlenül eldiskurálnak majd a köztévé laza riporterei. A nézettség szinte garantált, hiszen a digitális földfelszíni műsorterjesztésnek köszönhetően minden magyar háztartásban elérhető lesz az alapcsomag részeként. Így pedig a rózsadombi aranyifjak és a felcsúti fiatal gazdák is egyaránt naprakészek lehetnek az aktuális fesztiválok eseményeiről.
Szerencsére a műsorok készítése az adófizetőknek egyetlen plusz fillérjébe sem fog kerülni, ugyanis a gyártási költségeket az MTVA a meglévő költségvetésén belüli forrásokból is kigazdálkodja. Ez azért megnyugtató. A MTVA-val ugyanis nagyon kibabrált a 2015-ös költségvetés, mindössze 80,5 milliárd forintból gazdálkodhat. Ez első hallásra soknak tűnhet, pedig volt már több is, és a fentebb említett nemes célok elérése érdekében tényleg nem kellene fukarkodni. Igazából nem is értem, 2013-ban a Petőfi TV nélkül is 82,9 milliárd forint volt a büdzsé, most pedig, amikor végre elérkezett az idő a fiatal közönség igényeinek legteljesebb mértékű kiszolgálására, akkor pedig becsap a megszorítás.
Ez így nem lesz jó. Csak abban lehet bízni, hogy ebben a 80,5 milliárd forintban is lesz még akkora tartalék és mozgástér, hogy minőségi, és ne fapados műsorokat sugározzanak. Valamint persze a köztévés alkalmazottak elhivatottságára és kifogyhatatlan energiájára is nagy szükség lesz ahhoz, hogy a Petőfi TV igazi sikersztori legyen. A közszolgálatiság úgysem a nézettség elvtelen hajszolását jelenti, így legalább nem lesz akkora nyomás a műsorkészítőkön, hogy ennyi közpénzből muszáj nézhető csatornát összehozni.
Ez a stratégia már az M1 esetében is bevált, hiszen a köztévé általában csak a tűzijáték közvetítésével kerül be a legnézettebb műsorok közé. Viszont ha előbb-utóbb az alapcsomagok kétharmada köztévés csatornából fog állni a Petőfi TV-től a Duna Wordig, akkor a sok kis nézettség milliós össznézettséggé adódik össze. Akárhova kapcsol az „alapcsomagos” ember, jó eséllyel az MTVA Kunigunda útjai székházában összeállított menüből választhat. Maga a fellegvár is viszi a pénzt rendesen, hiszen a székház megvételére 2012-ben 70 milliárd forintos hitelt vettek fel, amiből 2013 végén 57,2 milliárd forint még megvolt.
A szintén bejelentett M4 Sport csatorna sorsa azonban még bizonytalan. Aggódni azonban valószínűleg nem kell, hiszen a csatorna vételének helyét és lehetőség a médiahatóság jogosult megállapítani. Az év híre lenne, ha a Médiatanácsnál megtorpedóznák a közszolgálati sportcsatorna létrehozásának ötletét. Ki ne támogatná ugyanis, hogy legyen végre egy adó, amelyik a 16 kiemelt magyar sportág (köztük a tenisz és a korcsolya) mindennapjairól nyújt hiteles képet az állampolgárnak.
A magyar sporttörténetet szerencsére olcsó archív anyagokkal is be lehet mutatni. Nem akarnak az amerikai sportbajnokságokra és a nyugati futballmeccsekre koncentrálni. Azt meghagyják a kereskedelmi csatornáknak. Ahogy a reklámadó fizetését is: kereken hatmilliárd forintot fizethetnek be 2015-ben a riválisok a büdzsébe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.