A fogyasztói igények gyakori változása, a gyorsan fejlődő technológia és a szervezetek széttagoltsága nem könnyítette meg az ügyfélélményhez vezető út bejárását. A járvány okozta cselekvési kényszer azonban felgyorsította a már kialakulóban lévő radikális változásokat, felrázta az e téren lemaradó vállalatokat is, és a vevőközpontú működés felé terelte a piaci szereplőket.
A KPMG Global Customer Experience Excellence kutatás huszonhat ország 88 ezer vásárlójának és 2900 vállalatának válaszai alapján a résztvevő országok mindegyikében kiválasztotta az ügyfélélmény terén legjobban teljesítő vállalatokat, ezután azt vizsgálta, mitől működnek jobban ezek a cégek, mint mások.
Az élenjáró cégek közös vonása, hogy gyors és határozott döntésekkel reagáltak az elmúlt egy év kihívásaira, a vevőt helyezik működésük központjába, és hozzá igazítanak minden folyamatot.
A vevő igényeinek megismerését a visszajelzések értékelése mellett az egyéb adatalapú technológiák együttes alkalmazásával érik el. Ezután az offline és az online élmények összehangolásával lehetővé teszik, hogy a vevők minden csatornán keresztül gyorsan és hatékonyan informálódjanak és vásárolhassanak.
Ennek megvalósítása olyan vállalati struktúrát és kultúrát feltételez, amely a vevő életpályája köré épül, és támogatja a termékek és szolgáltatások innovációját. Az élenjáró cégeket elsősorban az különbözteti meg a többiektől, hogy hogyan kapcsolják össze ügyfél-elégedettségi stratégiájukat a háttérfolyamatokkal.
A struktúraépítés hangsúlyos eleme, hogy a fogyasztói igényeknek olyan területeken is érvényesülniük kell, ahol ez eddig nem volt meghatározó. A vállalatok életében ez a feladat eddig elsősorban a fogyasztóval közvetlen kapcsolatban álló frontvonalban és az általuk elérhető online felületeken érvényesült, most azonban az itt keletkezett információknak – fogyasztói reakciókból, visszajelzésekből, adatelemzésből származó mintázatoknak – vissza kell jutniuk a szervezet minden szintjére, hogy a mögöttes folyamatok is a vevői igények kiszolgálásáról szóljanak.
Ehhez megkerülhetetlen a különböző technológiai megoldások alkalmazása, mint a mesterséges intelligencia, a szoftverrobotok, chatbotok vagy más öntanuló technológiák. Ugyanezek a technológiák segítenek a fogyasztóknak szóló ajánlatok testreszabásában, ami a 26 legjobb ügyfélélményt nyújtó vállalat közül 21 szerint a legfontosabb hajtóereje az irántuk megnyilvánuló bizalomnak.
Sok sikeres vállalat hangsúlyozza, hogy meg kell őrizni a személyesség érzetét is, ezért meg kell találni azokat az ügyfélpontokat, ahol human-to-human ügyfélkapcsolat jön létre. Ezek célszerűen azok a pontok, ahol nagyobb az érzelmi összetevők szerepe, és ahol az ügyfél megtapasztalhatja a kreativitást, az érzelmeket, sőt akár a szenvedélyt is.
A fogyasztói igények jó kiszolgálásának ugyancsak meghatározó lába a vállalati kultúra, amely jó esetben támogatja e célok megvalósítását. A felmérés szerint a munkavállalói elégedettség szoros összefüggést mutat a vevőt középpontba helyező agilis gondolkodással és a fogyasztóbarát magatartással. A 26 legsikeresebb vállalat több mint fele emiatt úgy nyilatkozott, hogy szükség lesz a vállalati kultúra és értékrend felülvizsgálatára is.
A vevő hosszú távú elköteleződésének igazi záloga azonban a bizalom, és ennek elnyerésében nemcsak az ügyfél-elégedettség kiváltása játszik fontos szerepet, hanem a vállalati célok és az azokkal összehangolt működés is. A vevők elvárják a cégektől a fenntarthatósági célok melletti elköteleződést, ez sokszor a stabil ügyfélkapcsolat alapjává válik. A fogyasztók csaknem kétharmada hajlandó többet áldozni olyan cégek termékeire, amelyek ilyen célokat követnek, és rendkívül érzékenyek arra, hogy ezek a célok ne csak távlatos frázisok legyenek, hanem a márka azokkal valóban összhangban működjön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.