BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bajnai: nagy siker az első magyar nagyprojekt brüsszeli jóváhagyása

Magyarország számára már önmagában is nagy siker az első magyar nagyprojekt brüsszeli jóváhagyása, a válság idején viszont még inkább szükség van arra, hogy az építőipart élénkítő nagyberuházások beinduljanak, felgyorsuljanak - nyilatkozta Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter szombaton az MTI-nek annak kapcsán, hogy az Európai Unió elfogadta a 2007-2013. fejlesztési ciklus első magyar nagyprojektjét, a debreceni villamos beruházást.

 A miniszter emlékeztetett arra, hogy Magyarország eddig 19 nagyprojektet nyújtott be az Európai Bizottságnak, ezek 760 milliárd forint támogatást jelentenek, beruházási értékük pedig eléri a 1.000 milliárd forintot.

Bajnai Gordon elmondta: Debrecenben már folyik a közbeszerzés, ez azt jelenti, hogy amint az időjárás engedi, megkezdődhetnek az építőipari munkák.

A miniszter reményét fejezte ki, hogy az Európai Bizottság hamarosan jóváhagyja a többi benyújtott magyar nagyprojektet, amelyek szintén jelentős építőipari megrendelést generálnak. Bajnai Gordon utalt arra, hogy Magyarország adta be eddig az Európai Unió tagországai közül a legtöbb nagyprojektet. A válságra tekintettel az Európai Bizottság felgyorsítja a nagyprojektek jóváhagyási folyamatát. Ennek első jele a 18 milliárd forint értékű debreceni beruházás elfogadása.

A debreceni villamosprojektet nem egészen tizennyolcmilliárd forintnyi összköltségvetésű nagyprojektjét, amelyből majdnem tizenhatmilliárd az uniós forrás. Az, hogy a brüsszeli jóváhagyás még 2008-ban megtörtént, bizakodásra adhat okot a további tizennyolc hasonló terv esetében is -  - írta a szombati Népszabadság. A cikk arra is kitér, hogy a pozitív döntés azért is fontos, mert a nagyprojektek jelentik a legnagyobb tételeket abból az 1800 milliárdos megrendelésállományból, amely a hazai építőiparnak jut, és ezzel - a kormány tervei szerint - magyar munkahelyeket képes megőrizni és teremteni.

Az új debreceni villamosvonal - 7,8 kilométernyi új pályával és 12 megállóval - az északnyugati lakóövezeteket köti össze a belvárossal. A vonalon 18 modern jármű áll majd forgalomba.

A nagyprojektek azok a nemzetgazdasági szempontból is kiemelt jelentőségű beruházások, amelyek támogatási igénye eléri a tizenhárommilliárd (környezetvédelmi beruházások esetén a hat és fél milliárd) forintot - írta a lap, majd arra is kitért, hogy a nagyprojektek sorában egyebek mellett szerepel még a miskolci és a szegedi villamosfejlesztés, a budapesti 1-es és 3-as villamos korszerűsítése, valamint az M43-as Makó és Szeged közötti szakaszának programja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.