Tudatosabb háztartásigép-használatot hozhat az energiavészhelyzet a magyaroknál a mosás terén. A Gorenje kutatása szerint tízből öt magyar változtatott a mosási szokásain spórolás céljából. A megkérdezettek 21 százaléka kevesebbet, míg közel 20 százalék alacsonyabb hőfokon mos mióta elszabadultak az energiaárak. 18 százalék több ruhát tesz a gépbe egy-egy mosásnál, a válaszadók 10 százaléka pedig a fél adag opciót használja, hogy többet takarítson meg.
A kutatásban részt vevők több mint 40 százaléka egyébként a 40 fokos programra esküszik, míg minden ötödik megkérdezett 30 fokon mossa a ruhákat.
A felmérésből az is kiderült, hogy a résztvevők mindössze 12 százaléka használ eco programot, míg 10 százalék automata, 8 százalék pedig 15–30 perces gyorsprogramot indít be a leggyakrabban.
A mosógépek életkorát tekintve jobban állunk, mint pár évvel ezelőtt – mutatott rá Simon Anikó, a Gorenje marketingvezetője. A válaszadók majdnem harmadánál még csak 2-3, közel 30 százaléknál pedig 4-5 éves a háztartásában lévő mosógép. Mindössze a kitöltők 8 százaléka használ 8-9 éves gépet, és csak minden ötödik magyar háztartás mos 10 vagy annál is idősebb készülékkel.
A felmérés arra is rámutatott, hogy a közép és hosszú távú takarékoskodás már a vásárlásnál is felülírja a korábbi preferenciákat.
Tízből öt válaszadónak már nem az ár, hanem a készülék vízfogyasztása és energiamegtakarítása a legfontosabb szempont, ha mosógépet vásárol.
A kutatásból az is kiderült, hogy csak minden harmadik válaszadó nézi meg először a készülék árát, a kitöltők 8 százaléknak a készülék márkája, 5-5 százaléknak pedig a garanciafeltételek, valamint az ingyenes szállítás és beüzemelés a legfontosabb szempont. A kutatás szerint a válaszadók 53 százaléka már tisztában van azzal, hogy egy A-energiabesorolású mosógéppel nemcsak jóval több áramot, hanem több vizet is meg lehet takarítani, mint egy alacsonyabb energiabesorolású modellel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.