A mesterséges intelligenciát (MI) nem tiltani, hanem használni kell a hatékony tanulásra – írja közleményében a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK). A fiatalok körében rohamosan terjed a mesterséges intelligencián alapuló eszközök használata, ezért egyre fontosabb, hogy a felsőoktatásban betöltött szerepük definiálva legyen.
A HÖOK szerint a legcélravezetőbb megközelítés, ha a mesterséges intelligenciára (MI) eszközként tekintünk, amelyet be kell építeni az oktatási és tanulási folyamatokba. Indítványozzák, hogy a szakdolgozatokra vonatkozóan egyértelműen tisztázzák a mesterséges intelligencia segítségével készített részek hivatkozásának szabályait az intézményi tanulmányi és vizsgaszabályzatokban.
Javasolják azt is, hogy az intézmények indítsanak kurzust, amelyen megtanítják az adott tudományterület MI-lehetőségeinek használatát.
Ajánlást tettek arra is, hogy
a felsőoktatási intézmények igyekezzenek előtérbe helyezni az olyan számonkérési formákat, amelyek a készségeket és a tudományterület megértését helyezik előnybe a lexikális tudással szemben.
Kitértek arra is, hogy az oktatói munka hallgatói véleményezésének legyen része a mesterséges intelligencia oktatásba építésének hatékonyságáról szóló értékelés; a felsőoktatási intézmények pedig biztosítsanak hozzáférést a képzésben használatos MI-eszközökhöz, valamint szervezzenek továbbképzést az oktatóknak a mesterséges intelligencia oktatásban való felhasználásáról.
MI-szabályozást fogatott el az ENSZ minden tagállamaA javaslatot 123 ország írta alá, az MI fejlesztéséhez adnának jogi és etikai keretet. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.