BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lakásbiztosítási kampány: ízekre szedte a kifogásokat a miniszteri biztos

A sajtóban megjelent, hogy a kormány lakásbiztosításokat érintő kampánya nem az ügyfeleknek lesz jó. Erről kérdeztük Kovács Zsoltot, a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszteri biztosát.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, március elsejével elindult az első magyarországi lakásbiztosítási kampány, amelynek köszönhetően a következő egy hónapban – az évforduló időpontjától függetlenül – újraköthetők lesznek a lakásbiztosítási szerződések.

„Egyelőre teljesen értetlenül állok a HVG állításai előtt, ugyanis a családok megvédése, a lakásbiztosítások fejlesztése érdekében életre hívott kampányt úgy beállítani, hogy azokkal az ügyfelek nem járnak jól, teljes lehetetlenség” – fejtette ki a Világgazdaság megkeresésére Kovács Zsolt. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) nemzeti biztosítási stratégiáért és egyes pénzügyi szolgáltatásokért felelős miniszteri biztosa a portál cikkében megjelent állításokra reagált, amelyben azt írták, nem jó az ügyfeleknek, hogy a kormány belenyúl a lakásbiztosítási piacba. 

20201104 Salgótarján, ZagyvarónaEgy kétszintes családi ház kazánhelyisége, lépcsőháza, valamint teljes tetőszerkezete kiégett Salgótarján-Zagyvarónán, a Budavölgy utcában.Fotó: Hegedűs Márk HM Nógrád Megyei Hírlap
Fotó: Hegedűs Márk / Nógrád Megyei Hírlap

A miniszteri biztos szerint azonban a valóság ezzel ellenkezőleg az, hogy az életre hívott kampányban az ügyfelek csak jól járhatnak, mert fejleszthetik lakásbiztosításaikat, így azonos díjszint mellett több és jobb fedezetet kaphatnak, vagy változatlan fedezeti kör mellett olcsóbb biztosításhoz juthatnak. 

Szerinte a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Nemzeti Bank is kihangsúlyozta: a kampánynak nem az a fő célja, hogy olcsóbb biztosítások jöjjenek létre, hanem hogy korszerűbb, jobb ár-érték arányú lakásbiztosítások legyenek a piacon 

Számomra az is felháborító és visszautasítandó, hogy az állampolgárokat valaki ennyire lenézi. Ugyanis a vagyonbiztosítások tekintetében, amikor az ember saját vagyontárgyára köt biztosítást, nagy gondossággal és körültekintéssel szokott eljárni. Kiemelem, hogy a kgfb-kampány csak a technikai lebonyolítás kapcsán volt hasonló a mostanihoz, a lakásbiztosítással valódi tartalmi döntési analógiát mutató casco biztosítást illene inkább ide idézni

– ha már gépjárműves példát hozott a HVG.

Kovács Zsolt rávilágított, hogy azt a cikk írója is elismeri, a lakásbiztosítások egy része elavult, ráadásul az elmúlt évek jelentős vagyongyarapodása okán alulbiztosítottá váltak. Ehhez nyújt szerinte óriási segítséget, hogy márciusban ingyenes lehetőség nyílik a biztosítások megújítására.

Ne feledjük, jelenleg 3,3 millió lakásbiztosításon keresztül mintegy 200 ezermilliárd forintnyira tehető a biztosított összvagyon. Így nemcsak egyéni, hanem nemzetgazdaságilag is jelentős kérdés a megfelelő biztosítások megléte

mondta a miniszteri biztos. 

Közismert tény az is, hogy évente csak a teljes lakásbiztosítási szerződéses állomány átlagosan alig több mint 10 százaléka fordul meg a piacon, ráadásul az egyik felmérésből az is kiderül, hogy az ügyfeleik többsége átlagosan 3-5 évente tekinti át és frissíti a biztosítási feltételeit. Ennek kiküszöbölésére kínál most remek lehetőséget az életre hívott kampány.

A minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításokat (MFO) érintő kritika kapcsán a miniszteri biztos nyomatékosította, hogy az MFO egy olyan szakmai minimum, amely garantálja az ügyfeleknek, hogy minden szükséges elemet megtalálnak a termékben. Ilyen például az elemi kár is, így a biztosítók időben fizetik a kárt, és nem bújnak ki a szolgáltatási kötelezettségük alól. Ráadásul – mint ahogy a piaci termékek – az MFO mellé is köthető számos extra fedezet.

A Világgazdaság vidcastsorozata a lakásbiztosítási kampányról – 2. rész – Jelentős veszély az alulbiztosítottság

Mindenkinek érdemes kihasználnia a most induló lakásbiztosítási kampány nyújtotta lehetőségeket – erről beszélgettünk Bara Ágnessel, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértőjével.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.