Budapest Főváros Kormányhivatala az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy betartassa a légitársaságokkal a járatkésések, járattörlések esetére vonatkozó szabályokat. Ennek érdekében a kormányhivatal ezúton is szeretné tájékoztatni az utasokat arról, milyen jogok illetik meg őket, ha a járatukat törlik, vagy annak indulása jelentősen – legalább 2 órát meghaladóan – késik, függetlenül a késés vagy törlés okától – írja közleményében Budapest Főváros Kormányhivatala.
Járattörlés esetén az utasokat megilleti a vételár visszatérítése, ha nem tudnak elutazni vagy átfoglalni az eredeti úti céljukra a legközelebbi járatra, esetleg egy olyan későbbire, amely az utazónak is megfelel. Hozzátették:
amennyiben az utas az átfoglalást választja,
Kiemelik: ha a járattörlést nem rendkívüli körülmény – például bizonyos technikai hiba, a légitársaság alkalmazottjainak sztrájkja – okozza,
az utasok a repülőút hosszától függően 250 (mai árfolyamon mintegy 98 ezer forint), 400 (158 ezer forint) vagy 600 eurós (240 ezer forint) kártalanításra is jogosultak lehetnek.
Rendkívüli körülménynek minősülnek ugyanakkor például
– részletezik.
A kormányhivatal megerősíti: jelentős indulási késés esetén a légitársaságokat ellátási kötelezettség (észszerű arányban étkezés és frissítők biztosítása) és segítségnyújtási kötelezettség (szállás, transzfer) terheli. Amennyiben a gép indulása több mint 5 órát késik, fel kell ajánlaniuk a repülőjegy árának visszatérítését (ha az utasnak az utazáshoz fűződő érdeke megszűnt). Hangsúlyozzák:
a légitársaságoknak minden esetben különös figyelmet kell fordítania a csökkent mozgásképességű utasok és az őket kísérő személyek szükségleteire, valamint a kíséret nélkül utazó gyermekek szükségleteire.
A kormányhivatal szeretné felhívni az utasok figyelmét arra, hogy amennyiben az ellátási és segítségnyújtási kötelezettségnek adott esetben a légitársaság nem tud eleget tenni, ez esetben minden, a várakozás miatt felmerült költésükről kérjenek számlát (étkezés, frissítő vásárlása, szállás, transzfer), és a számlával igazolt – észszerű – költségeik megtérítését kérjék a légitársaságtól.
Ha az utasok a végső célállomásukat jelentős (3 órát meghaladó) késéssel érik el – a rendkívüli körülmények fennállása hiányában –, szintén jogosultak lehetnek a repülőút hosszától függően 250, 400 vagy 600 eurós kompenzációra.
Fontos szerintük, hogy jelentős járatkésések, illetve -törlések esetén a légitársaságoknak tájékoztatniuk kell az utasokat a jogaikról. Amennyiben a cég az utasok megkeresésére nem válaszol vagy elutasító választ ad, a jogaik érvényesítését a fogyasztóvédelmi hatóságtól is kérhetik.
Továbbra is késnek majd a repülők, és erről legkevésbé a légitársaságok tehetnekZömében a légiirányítás kapacitáshiányai és a sztrájkok okozhatnak majd késéseket, de időjárási és geopolitikai nehézségekre is fel kell készülniük a légitársaságoknak és utasaiknak idén – hangzott el a Wizz Air nyári szezonnyitó sajtótájékoztatóján, amelyen azt is közölték, hogy a Magyarországról induló járatok esetében idén 25 százalékkal kevesebb a késés, és két év alatt 72 százalékkal kevesebb a járattörlés. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.