BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Titanichoz hasonlítják a Citit - Már az indexet sem nézik

A Citigroup négy nap alatt értékének felét veszítette el, hanyatlása pedig megrázta a pénzpiac egészét. A kritikus helyzetbe a menedzsment és az elemzők gyökeresen eltérően látják a cég helyzetét.

A Citigroup sokkolta a pénzpiacot, amikor bejelentette monstre elbocsátási tervét. A pénzintézet nehézségei az elmúlt pár napban kulmináltak, csak a tegnapi napon 26 százalékot veszítettek a részvények értékükből és a pénzintézet értéke négy nap alatt a felére csökkent – elemez a New York Times.

Míg a befektetők és elemzők jó része a vállalat feldarabolásában és részenkénti eladásban látja a megoldást, a menedzsment továbbra sem fontolgatja ezt a lépést. A Citigroup a negyedik egymást követő negyedévben mutatott ki veszteséget és az egyik fő bevételi forrásnak számító lakossági hitelezési üzletág zuhanása is sújtja a vállalatot.

A helyzet súlyosságát mutatja, hogy a cég manhattani irodáiban már nem is figyelik a részvényárfolyamokat és röpködnek az olyan viccek, amelyek a Titanic-hoz hasonlítják a Citigroupot.

Ugyanakkor a vezérigazgató, Vikram Pandit szerint a bank erős pozícióból vág neki a 2009-es évnek, sőt, Pandit szerint a Citi lesz a válság hosszú távú győztese. Ehhez képest még a szaudi herceg, Walid bin Talal döntése sem segített, hiába emelte részesedését öt százalékra.

"Vörösen villognak a veszélyt jelző lámpák" – jellemezte a jelenlegi pénzügyi helyzetet az MIT menedzsment tanszékének professzora. A bizonytalanság egyre nagyobb, mivel nem lehet tudni, mennyire érinti rosszul a bankokat a válság. Az autóipar helyzete pedig tovább rontja a kilátásokat.

A Citigroup vezetése mindenesetre igyekszik megnyugtatni a piacot, ezért a menedzsment jelenleg is tárgyal a legnagyobb befektetőkkel. A múlt héten Winfried Bischoff elnök Dubaiba utazott, hogy az Abu Dhabi befektetési hatósággal tárgyaljon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.