Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke szerint a személyautók bizonyos kategóriáiban – a 2000 köbcentisnél nagyobb benzin-, illetve a 2500-nál nagyobb dízelmotoros gépkocsiknál – a regisztrációs adó összege nagyon magas, a külföldi forgalomba helyezést ösztönzi, illetve gátolja a fiatalabb, használt járművek behozatalát.
Azt is a feketegazdaság versenyelőnyeként említi az MGE elnöke, hogy a törvény a kilométeróra-manipulálást nem vagy nem kellő súllyal szankcionálja. Emiatt az ügyeskedők hatalmas extraprofitra tesznek szert, ugyanakkor megzavarja a használtkocsi-piacot. Nagyon megnehezítik így a gyári márkakereskedők által beszámított autók újraértékesítését is. Ezért a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete javaslatot tett a büntető törvénykönyv módosítására, hogy a kilométeróra-manipulálást letöltendő börtönbüntetéssel szankcionálják.
Általános a rosszkedv az autókereskedők körében, hiszen áprilisban csupán 0,8 százalékkal bővült a személygépkocsik piaca: a múlt hónapban 3690 új autó kapott rendszámot, a tavalyi negyedik hóban elértnél mindössze 28-cal több. A márciusi bővülés 0,6 százalékos volt, ezért úgy látszik, vége annak a reménykeltő trendnek, amilyet január–februárban mutattak az adatok, amikor 24, illetve 16 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.