kifogások Tizenöt évvel a betegjogi törvény és tizenkét évvel a betegjogi képviselői rendszer felállítása után évente még mindig több ezer panasz érkezik a páciensektől, akik évek óta mindig a nem megfelelő bánásmód és hangnem miatt emelnek szót. Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) éves összesítése szerint a betegjogi képviselőket tavaly 8832 esetben keresték meg, 1138 esetben írásbeli meghatalmazást is adtak panaszuk kivizsgálására. A legtöbben, 4257-en a közép-magyarországi régióban vélték úgy, hogy sérelem érte őket ellátásuk során a Közép-Dunántúlon ezzel szemben mindössze 480-an fordultak betegjogi képviselőhöz.
Számos kifogás érkezett az emberi méltósághoz való jog megsértése miatt, a legtöbben az indokolatlan várakoztatást tették szóvá. Sokan hiányolták az orvosi beavatkozásokkal kapcsolatos tájékoztatást, kifogásolták az egészségügyi személyzet kommunikációjának stílusát vagy tartalmát.
Az OBDK statisztikái szerint a kórházi és a szakrendelői ellátásban is döntően a nagy leterheltségű, illetve az időben-térben nehezebben hozzáférhető ellátásokat érte e legtöbb kritika, így a belgyógyászati, sebészeti és nőgyógyászati, illetve az onkológiai, reumatológiai szolgáltatókat. Az alapellátás területén főleg az ügyeleti szolgáltatásokkal, míg a magánszolgáltatások közül a fogászatokkal kapcsolatban érkeztek jellemzően betegpanaszok.
A gyermekotthonokban, nevelőszülőkénél élő gyerekektől több mint négyezer megkeresés érkezett a mindössze húsz jogvédőhöz. A gyerekek tájékoztatáshoz való jogát nem veszik elég komolyan, gyakran sérül a családjukkal való kapcsolattartási és az emberi méltósághoz való joguk is, ami a gyakorlatban nem más, mint lelki vagy fizikai megaláztatás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.