A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) fogyasztóvédelmi intézkedéscsomagot dolgozott ki a bankváltás elősegítésére: vezetői körlevélben határozta meg a téma kapcsán elvárt jó gyakorlatokat, a fogyasztók figyelmét pedig ügyfél-tájékoztatókban hívja fel a bankváltás lehetőségére – közölte lapunkkal a felügyelet. A PSZÁF közleménye rámutat: a hitelintézeti számlatermékek és kapcsolódó szolgáltatások díjainak közelmúltban történt emelkedése miatt felértékelődött a bankváltás jelentősége. A felügyelet tapasztalatai szerint ugyanakkor kis mértékben fordul elő bankváltás a lakossági piacon, és az ezzel kapcsolatos eljárásra ma nincs jogszabályi előírás sem. A PSZÁF pedig vizsgálódásai során megállapította: a pénzügyi intézmények bankváltással kapcsolatos tájékoztatási gyakorlata számos esetben nem kielégítő.
A PSZÁF vezetői körlevelében azt kéri a szolgáltatóktól: az intézmények készítsenek egy egyoldalas, a lényegi információkat közérthető, átlátható nyelven összefoglaló dokumentumot, amelyben a bankváltással összefüggő tudnivalókat mutatják be a fogyasztóknak. Egyebek közt hívják fel a figyelmet arra: a bankváltás nyomán a meglévő bankszámla akkor szűnik meg, ha azt az ügyfél kifejezetten kéri.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.