Idén az első negyedévben már 32 ezer fölötti az ingatlantranzakciók száma, amely a tavalyi 21, és a tavalyelőtti 18 ezres adatot is jócskán túlszárnyalja – derül ki a Duna House adataiból. Az elmúlt öt évben nem volt olyan nagy a vevői érdeklődés, mint a mostani időszakban, így minden esély megvan arra, hogy a válság utáni rekordot megdöntse az ingatlanpiac.
Egy éve 81 ponton állt a Duna House Országos árindexe, majd 82, 83 és az utolsó negyedévben 85 volt, idén pedig már 91-en áll. Az Országos Panellakás árindexe 2014 második negyedévében emelkedésnek indult és meredek ütemben 78-ról 92 százalékpontra nőtt. A téglalakás-index még 2014-ben is 85 pont körül stagnált, ám az idei első negyedévben szintén nagy ugrással 90-re emelkedett. Így elmondható, hogy az országos árak a válság előtti szint közelébe kerültek. A fővároson kívül is hasonló a helyzet: a vidéki árindexek mindegyike emelkedett, sőt többéves csúcsokat is megdöntöttek.
Budapesten mind a tégla-, mind a panellakások drágábbak most, mint 2008 első negyedévében, a válság előtt voltak. Idén az első három hónapban Közép-Magyarországon vették a legmagasabb négyzetméteráron, 194 ezer forintért a panellakásokat. Legdrágábban a fővárosban, Dél-Budán és Észak-Pesten keltek el a panelek, 260-270 ezer forint körüli négyzetméterenkénti árakon. A megvásárolt téglaépítésű lakások négyzetméterára szintén Közép-Magyarországon volt a legmagasabb, ezen belül Észak-Budán fizették a legtöbbet, 382 ezer forintot, Budapest belvárosában pedig 317-et egy négyzetméterért.
Ezzel összefüggésben a befektetői kedv sem lankadt a fővárosban, márciusban ugyanis az összes vásárló 35 százaléka nyilatkozott úgy a Duna House-nak, hogy ingatlanát ezzel a céllal vásárolta. A vevők 20 millió forintos átlagon költöttek, 65 négyzetméteres lakásokra, míg vidéken 28 százalék volt a befektetői jelenlét, és a 70 négyzetméter körüli ingatlanokat részesítették előnyben.
Növekedett a végtörlesztés miatt eladók aránya is. A banki elszámoltatás következtében arányuk márciusban már 5 százalék volt. Vidéken 6 százalék volt ugyanennek a csoportnak az aránya, ami szintén erős növekedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.