SZÁLLÍTÁS Január 1-jétől a jelenlegi napi negyven euró helyett már napi 60 eurónak megfelelő forintösszeget kaphatnak igazolás nélkül elszámolható költségtérítésként a nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek – derül ki a Magyar Közlönyben megjelent kormányrendeletből.
Vélhetően ez az első eredménye Wáberer György miniszterelnöki megbízottnak a fuvarozók érdekképviseletében. A kormány még augusztus elején fogadta el azt a 18 pontból álló csomagot, amely a logisztikai, közúti árufuvarozási és személyszállítási vállalkozások versenyképességét hivatott segíteni, és amelynek háttérmunkálatai lapunk információi szerint a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületénél folytak, amelynek elnöke a nagyvállalkozó, Wáberer György, akit a kormányhatározat elfogadása előtt nem sokkal neveztek ki miniszterelnöki megbízottnak.
A kormányhatározat feszített ütemtervet tartalmaz, több miniszternek már szeptember végére elő kell állnia a megoldással. Az egyik ilyen, amely szerint a nemzetgazdasági miniszternek a miniszterelnöki megbízottal együttműködve a hónap végéig ki kell alakítania a hivatásos „C”, „D”, „C+E”, „D+E” és „GKI” gépjárművezető-képzés feltételeit, állami finanszírozással. A nemzeti fejlesztési miniszternek pedig azt kell felülvizsgálnia szeptember 30-ig, hogy miként állítható vissza a 18 éves korhatár a belföldi árufuvarozási tevékenységnél. (Információnk szerint „nemzeti jogosítványt” szerezhetnének az erre vállalkozók, akik az unióban elfogadott jogosítvánnyal 21 éves korukban léphetnének ki a nemzetközi piacra.)
A magyar fuvarozóknak egyes nyugat-európai országok piacvédelmi intézkedéseivel szembeni hatékonyabb védelmét illetően pedig a jogszabály felhívja a külgazdasági és külügyminisztert, hogy a magyar álláspont következetes képviseletének érdekében tegye meg a szükséges lépeseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.