A mobiljátékos közösségek komoly bevételi lehetőséget jelenthetnek a szolgáltatóknak és a fejlesztőknek, hiszen a piac 2009-re akár egymilliárd dollárosra is bővülhet – derül ki a United Press International összeállításából. Az elképzelés lényege, hogy a számítógépes játékoknál már megszokott, az interneten szerveződő játékosklubokat hozzanak létre, akár a hálózatos játék lehetőségét is felkínálva. A lehetőség már több nagy mobilcég érdeklődését is felkeltette, a Virgin Mobile a közelmúltban egyezett meg a Motricity nevű mobiltartalom- és -megoldás- szolgáltatóval egy ilyen klub létrehozásáról.
Bár a mobiltelefonokat egyre gyakrabban tekintik egy új játék- és tartalomtovábbító csatornának, az új készülékek és a harmadik generációs, nagy sebességű adattovábbítást lehetővé tevő hálózatok elterjedése adhat igazi lendületet az ilyen célú hasznosításuknak. A mobiljátékpiac dinamikus fejlődés előtt áll, legalábbis az Informa Telecoms & Media piackutató cég előrejelzése szerint. A társaság adatai alapján az idén 2,6 milliárd dolláros piac 2010-re 11,2 milliárdosra bővül. Az összeg kétharmadát a letöltések adják majd, de az online, többszereplős játékokból származó bevétel is komoly tételt jelenthet a mobilszolgáltatóknak, részesedésük a piacból 20 százalék körül alakul 2010-re. A szegmens dinamizmusát mutatja, hogy míg az idén a mobil-előfizetők mindössze 6,7 százaléka tölt le játékot készülékére, addig 5 év múlva ez az arány 15,2 százalékra nő.
Komoly feladat előtt állnak a mobilcégek, hiszen míg eddig főként a szenvedélyes játékosokat célozták, most a tömegek felé kell fordulniuk, amelyhez felhasználóbarát készülékek mellett megfelelő szolgáltatásokra is szükség van. Nem véletlen, hogy nagy lehetőséget látnak a mobiljátékos közösségek szervezésében, az ehhez kapcsolódó szolgáltatások beindításában. Az érdeklődést mutatja, hogy a mobil- és tartalomszolgáltatók sorra kötik az együttműködési megállapodásokat a játékkészítőkkel. A mobilos tartalomszolgáltatásban érdekelt Primedia Content például 50 százalékos részesedést szerzett egy dél-afrikai, játékokat és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat kínáló cégben, az AirGames Entertainmentben. A lövöldözős szerepjátékok között szinte alapműnek számító Doom fejlesztője, az iD Software a közelmúltban olyan megegyezést kötött, amelynek révén Nagy-Britanniában az O2, az Orange, a T-Mobile és a Vodafone hálózatán is elérhető lesz a játék.
Az előrejelzések szerint a világ mobiljátékospiacát a következő években Ázsia és Európa uralja a bevételek és a felhasználók számát tekintve egyaránt. A technológiai újdonságok iránt különösen fogékony ázsiai országokban (Kína, Japán, Dél-Korea) különösen az online játszható mobiljátékok területén lesz látványos növekedés a következő négy évben az IDC piackutató cég tanulmánya szerint. A mobiltelefonok ilyen jellegű használata Dél-Koreában a legáltalánosabb, az ország mobil-előfizetőinek 6,9 százaléka élt ezzel a lehetőséggel 2004-ben, arányuk 2009-re 9,6-re nő. A leglátványosabb fejlődés azonban a jelenleg még szerényebb mobilkultúrájű országokban várható, így Malajziában például 2009-ig 70 százalék feletti átlagos éves növekedés várható az online játszó mobilfelhasználók számában, de Kínában is közel 60 százalékos lesz az éves növekedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.