BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Slágertermékek az MP3-lejátszók és a DVD-k

Minden korábbi forgalmi rekordot megdönt az idei karácsonyi vásárlási szezon az online áruházakban. Az Egyesült Államokban 26,2 milliárd dollárt költenek el a weben az utolsó negyedévben a vevők, de a hazai internetes üzletekben is 30-40 százalék körüli forgalomnövekedésre számítanak éves szinten.

Az utolsó negyedévben rekordöszszeget, várhatóan 26,2 milliárd dollárt költenek el az amerikaiak online áruházakban, ez 22 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest – derül ki az eMarketer piackutató cég közleményéből. A növekedéshez több tényező is hozzájárul, mint például az akciók révén meghoszszabbított karácsonyi vásárlási szezon, az egyre élesebb verseny, amely az árak csökkenéséhez vezet, vagy az utolsó megrendelési időpont kitolódása.
Gyümölcsöző december vár a brit webboltokra is, karácsonykor a szigetország lakói 40 százalékkal többet költenek majd az interneten, mint egy évvel korábban – derül ki az Interactive Media in Retail Group piackutató cég tanulmányából. Várhatóan 24 millió brit vásárol majd online boltban az ünnepi szezonban, ötmilliárd font értékben, míg korábban még csak 3,5 milliárd font volt ez az összeg. A megoldás egyre népszerűbb, s ebben a Nielsen/NetRatings felmérése szerint a fő szerepet a kényelem játssza, legalábbis a cég által megkérdezettek 30 százaléka így nyilatkozott. Jóval kevesebben, a válaszadók mindössze 14 százaléka mondta azt, hogy azért döntött az online vásárlás mellett, mert így olcsóbban jutott hozzá a kiválasztott termékhez.
A hazai webáruházaknál 30 százalék körüli forgalomnövekedésre számítanak éves szinten. Az egyik legrégebbi hazai internetes üzlet, az eBolt 2004-hez képest 30-40 százalékos növekedést vár az idén, a forgalma megközelítheti a 700 millió forintot – mondta el érdeklődésünkre Mecséri Ildikó, a társaság kereskedelmi és minőségirányítási vezetője. A gyors fejlődéshez hozzájárult, hogy a cégnek sikerült megállapodnia új beszállítókkal, és nőtt azon gyártók száma is, amelyekkel közvetlen kapcsolatot építettek ki, így kedvezőbb áron tudnak kínálni egyes termékeket.
A hazai online boltokban az elektronikai termékek közül az eddigi tapasztalatok szerint karácsonykor az MP3 digitális zenei lejátszók, a DVD-lejátszók, illetve a folyadékkristályos kijelzőjű televíziók és monitorok lesznek a legnépszerűbbek.
A Libri könyváruház-hálózat online üzletágánál a legkeresettebb könyvek szoros kapcsolatot mutatnak a cég hagyományos üzleteiben népszerű kötetekkel, így jelenleg a nemrégiben megjelent Általános kislexikon az egyik legkedveltebb ajándék – közölte Pintér Zsolt, a Libri Online áruház vezetője. Emellett Joanne Harris könyvei, Vámos Miklóstól a Hogy volt, Schäffer Erzsébettől a Lábujjhegyen, Popper Pétertől a Lelkek és göröngyök a leginkább népszerűek, de szintén kiemelkedő forgalomra számíthatnak az olyan sikerszerzők könyvei, mint Leslie L. Lawrence, Paulo Coelho, Dan Brown vagy Jamie Oliver.
A Libri online üzletében már november végén elindultak az első karácsonyi akciók, de a hátralevő időszakban további kedvezmények és meglepetések várják a látogatókat. Érdemes regisztrálni az áruházban, hiszen minden érdeklődő első kézből értesülhet a legfrissebb újdonságokról, kedvezményekről és akciókról az internetes hírlevélből.
A Libri.hu oldalnak több mint hatvanezer regisztrált felhasználója van, karácsonykor a napi látogatószám akár meg is duplázódhat, ez több tízezer egyedi látogatót jelent hétköznapokon. A hagyományos bolti értékesítéshez hasonlóan az online üzletág számára is a karácsonyi szezon a húzóágazat, az éves forgalom közel egyharmadát adja a karácsonyi vásárlásból adódó értékesítés.
A Librinél az idén rekordévre számítanak, várhatóan a tavalyinál nagyobb forgalomnövekedést ér el a teljes hálózat, így megközelítőleg nyolcmilliárd forintos forgalommal számolnak. Az online üzletág még ennél is nagyobb növekedésre számíthat, a várakozások szerint több mint 30 százalékos lesz a forgalomnövekedés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.