BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Menő a netes keresés és az előfizetéses rádió

Tovább mélyül 2006-ban a digitális szakadék – állapítja meg előrejelzésében a Deloitte tanácsadó cég. Szakértői szerint az idén az internetes keresés megelőzi az elektronikus levelezést, és teret nyer az előfizetéses rádió. A vártnál lassabb lesz viszont a 3G terjedése, s visszaesik a mobiltévé népszerűsége.

Az idén a leggyakrabban használt digitális alkalmazás az internetes keresés lesz, megelőzve az e-mailt, a lányok is rákapnak a videojáté-
kokra, és teret nyer az előfizetéses rádió. A mobil-televízió népszerűsége ugyanakkor visszaesik, a 3G bevezetése a vártnál lassabb ütemben zajlik, és növekszik a digitális szakadék a világ fejlett és fejlődő régiója között – ez olvasható a Deloitte tanácsadó cég technológia-, média- és távközlési csoportjának 2006-ra vonatkozó előrejelzésében.
A technológia területén az internetes keresés népszerűségének okát a növekvő funkcionalitásban, a kapcsolat gyorsaságában, valamint az idén várhatóan keletkező újabb 20 exabyte-nyi digitális adatban keresendő.
Az összekapcsolhatóság révén az eszközök szolgáltatássá válnak, a műszaki berendezések fejlesztése és frissítése távirányításos lesz a fényképezőgéptől az autókig. A frissítések a személyi számítógépektől és mobiltelefonoktól kezdve a GPS-vevőkig, gépjárműbe épített számítógépekig és set-top-boxokig elérhetők lesznek.
A távközlési piacon viszont meglehetősen frusztráló év köszönt a szélessávú mobiltechnológiára. Miközben ugyanis a fogyasztók igényeit tökéletesen lefedi a már meglévő színvonal; az emberek még mindig nem értik a 3G előnyeit, és azt sem látják be, hogy miért kellene ezért több pénzt kiadniuk. A 3G-technológia előfizetők tízmillióit hozza majd, de ez még mindig nem lesz elég ahhoz, hogy megtérüljenek a több tíz milliárd dolláros befektetések. A mobilszektorban továbbra is a hagyományos GSM-technológia jelenti a növekedést, az árbevételt és nyereséget.
Az idén várható a virtuális mobilszolgáltatók megjelenése, tömegesebb eljövetelükről már évek óta beszélnek a piacon. A távközlési szolgáltatók újabb bevételi források, a tartalomszolgáltatók pedig újabb csatornák után néznek, és mindegyik, e területen működő cég megpróbálja a legtöbbet kihozni már meglévő lojális ügyfélköréből.
A mobil-televíziózás viszont a nagy várakozásokkal ellentétben csalódást okoz. Bár a szolgáltatás promóciójára az ebben üzletet látó vállalkozások dollármilliókat költenek, a vásárlói érdeklődés mégis csekélynek ígérkezik. A videojátékok viszont új közönséget vonzanak, közül kiemelendő a fiatal lányok szegmense.
Népszerűvé válik az előfizetéses rádió. A médiaeszköz követi a televíziót azon az úton, ahogyan üzleti modellje a reklámok által irányított formától eltolódik az előfizetések által irányított forma felé, amely nagyobb rugalmasságot teremt az előfizetők és újabb lehetőségeket rejt a szolgáltatók számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.