BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A mobiltévézésben is folyik a próbaüzem

Robbanásszerű fejlődést jeleznek előre a kutatók a mobiltévézés piacán. Becslések szerint az évtized végére már 124,8 millió előfizetője lehet ennek a szolgáltatásnak. A technológia, amellyel a televízió-, rádió- és videocsatornák eljuthatnak a mobilkészülékekre, az Európai Távközlési Szabványügyi Hivatal (ETSI) által 2004-ben elfogadott DVB-H szabványon alapul.

Megszülettek az első eredmények arról a mobiltelevíziós próbaüzemről, amelyet a Canal+, a Nokia, az SFR és a TowerCAST bonyolított le Franciaországban, hogy visszajelzést kapjon a mobiltelevízió iránti érdeklődés szintjéről. A szóban forgó próbaüzemet 2005. szeptember 13-án engedélyezte a francia audiovizuális főhatóság (CSA). Azóta 500 résztvevővel zajlik a próbaüzem, amellyel számos televízió- és rádiócsatornához lehet hozzáférni a DVB-H szabvány alapján a Nokia 7710 készülékeken.

Az első eredmények alapján a felhasználók átlagosan napi 20 percet tévéztek. A résztvevők fele mondta, hogy főleg otthon, 14 százaléka utazás közben, 12 százalék pedig a munkahelyen nézett mobiltévét. A résztvevők leggyakrabban reggel 9 és 10 óra között, napközben 13 és 14 óra között, este pedig 20 és 22 óra között követték figyelemmel a mobilos tévécsatornákat. A kísérleti alanyok 18 százaléka hetente egyszer, 57 százaléka többször, 25 százaléka pedig naponta nézte a tévét.

A legnépszerűbb programok a híradók, a zenés és sportműsorok, a dokumentumfilmek, a Canal+ tesztközönsége számára pedig a filmek voltak.

A résztvevők 73 százaléka eléggé vagy nagyon elégedett volt a szolgáltatással. Kétharmaduk azt is jelezte, hogy havi 7 eurónál is magasabb előfizetési díjat is hajlandó lenne fizetni a szolgáltatásért. Több mint 80 százalékuknak tetszett az ajánlott műsor.

A tesztelők többsége a műsorok időtartamát jól össze tudta egyeztetni programjával: a rövid programokat (kevesebb mint 5 perc) a váróteremben, a metró peronján vagy ismerősöknél; a közepes időtartamúakat (maximum 30 perc) az autóban vagy a buszon; a hosszú programokat (több mint 30 perc) pedig valamilyen épületen belül (otthon, étteremben stb.) nézték.

A próbaüzem résztvevői a tévécsatornák és rádióállomások teljes választékát megjelenítő kijelző méretével is elégedettek voltak. Mivel az emberek legtöbbször beltéri helyiségben néztek tévét, különösen fontos, hogy a hálózat az épületeken belül kiváló minőségű legyen. Emiatt esett a választás a DVB-H szabványra. A próbaüzem folytatódik, a jövőben az új médiafajták tesztelésére koncentrál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.