Megszülettek az első eredmények arról a mobiltelevíziós próbaüzemről, amelyet a Canal+, a Nokia, az SFR és a TowerCAST bonyolított le Franciaországban, hogy visszajelzést kapjon a mobiltelevízió iránti érdeklődés szintjéről. A szóban forgó próbaüzemet 2005. szeptember 13-án engedélyezte a francia audiovizuális főhatóság (CSA). Azóta 500 résztvevővel zajlik a próbaüzem, amellyel számos televízió- és rádiócsatornához lehet hozzáférni a DVB-H szabvány alapján a Nokia 7710 készülékeken.
Az első eredmények alapján a felhasználók átlagosan napi 20 percet tévéztek. A résztvevők fele mondta, hogy főleg otthon, 14 százaléka utazás közben, 12 százalék pedig a munkahelyen nézett mobiltévét. A résztvevők leggyakrabban reggel 9 és 10 óra között, napközben 13 és 14 óra között, este pedig 20 és 22 óra között követték figyelemmel a mobilos tévécsatornákat. A kísérleti alanyok 18 százaléka hetente egyszer, 57 százaléka többször, 25 százaléka pedig naponta nézte a tévét.
A legnépszerűbb programok a híradók, a zenés és sportműsorok, a dokumentumfilmek, a Canal+ tesztközönsége számára pedig a filmek voltak.
A résztvevők 73 százaléka eléggé vagy nagyon elégedett volt a szolgáltatással. Kétharmaduk azt is jelezte, hogy havi 7 eurónál is magasabb előfizetési díjat is hajlandó lenne fizetni a szolgáltatásért. Több mint 80 százalékuknak tetszett az ajánlott műsor.
A tesztelők többsége a műsorok időtartamát jól össze tudta egyeztetni programjával: a rövid programokat (kevesebb mint 5 perc) a váróteremben, a metró peronján vagy ismerősöknél; a közepes időtartamúakat (maximum 30 perc) az autóban vagy a buszon; a hosszú programokat (több mint 30 perc) pedig valamilyen épületen belül (otthon, étteremben stb.) nézték.
A próbaüzem résztvevői a tévécsatornák és rádióállomások teljes választékát megjelenítő kijelző méretével is elégedettek voltak. Mivel az emberek legtöbbször beltéri helyiségben néztek tévét, különösen fontos, hogy a hálózat az épületeken belül kiváló minőségű legyen. Emiatt esett a választás a DVB-H szabványra. A próbaüzem folytatódik, a jövőben az új médiafajták tesztelésére koncentrál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.