BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

KSH összesítés a magyar távközlési és internetpiacról

A mobil-előfizetések száma túllépte a 9,3 milliót, a kábeles telefonálás erősödése ellenére tovább folytatódott a vezetékes vonalak számának csökkenése. Növekedett az internet-előfizetések száma, valamint az internet-hozzáférési szolgáltatásokból származó nettó árbevétel. Jelentősen bővült a szélessávú internet előfizetők tábora, a modemes szolgáltatások rovására - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal 2005.negyedik negyedévére vonatkozó összesítéséből.

Amobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 246 ezerrel bővült, s a negyedév végén túllépte a 9,3 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma, szakítva a korábbi időszakokban tapasztalt csökkenő tendenciával, növekedett. Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 593 ezerrel, 7%-kal lett nagyobb. A növekedés éves üteme, a piac lassú telítődése miatt, mérséklődik. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 92,5 volt.

A mobilhálózatban a negyedév folyamán 18%-kal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban. Ennél is nagyobb mértékben, 31%-kal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre 2005. IV. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 279 percnyi beszélgetés jutott, s egy hívás átlagosan 1,7 percig tartott. Az egy évvel korábbi időszakhoz képest az átlagos beszédidő növekedett.

A kábeltelefonos szolgáltatások körének dinamikus fejlődése sem tudja megállítani a vezetékes fővonalak számának csökkenését. 2005. IV. negyedév végén – előzetes adatok szerint – 3,4 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 124 ezerrel kevesebb, mint 2004. azonos időpontjában és 41 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 34,2 volt, kevesebb, mint egy évvel korábban. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17%. Hívások száma és időtartamaA vezetékes vonalakról indított hívások száma 8%-kal csökkent az előző év IV. negyedévéhez képest. A kezdeményezett hívások időtartama ennél kisebb ütemben, 2%-kal mérséklődött. Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 704 perc volt, ami valamivel több, mint az előző év azonos időszakára jellemző adat. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,4 perc, internethívások nélkül 2,9 perc volt. Miközben egy év alatt a beszélgetések száma – internethívások nélkül – 6%-kal csökkent, a hívások átlagos időtartama majdnem 20%-kal nőtt. Továbbra is fenn áll, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek. A vezetékes vonalról kezdeményezett internethívások száma és időtartama is több, mint 36%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

2005 IV. negyedévében az internetszolgáltatók száma 201 volt, 105-tel több, mint egy évvel korábban. Az internetszolgáltatási piac erősen koncentrált, mivel az előfizetések 90%-át 17 cég mondhatja magáénak. Előfizetések száma és szerkezete2005 negyedik negyedévének végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 907 ezret, ami 22%-kal volt több mint az előző év azonos időpontjában és 9%-kal, mint az előző negyedév végén. Az internet-előfizetők körében a (már 2004-ben is zajló) jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben is folytatódtak. A szélessávú (kábel- és xDSL) internet előfizetések száma majdnem 2,5-szer akkora, mint a kapcsoltvonali- és az ISDN-előfizetéseké összesen. Az összes előfizetéseken belül 2004 IV. negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya. Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel a negyedik negyedévben majdnem elérte a 17 milliárd forintot, amely 32%-kal volt több az egy évvel korábbinál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.