BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terven felüli évet zárt a mobiltelefon-piac

Az idén is nagy lendülettel foghatnak a mobilkészülék-gyártók az újabb modellek kifejlesztésébe. A piac – noha nem érte el a két évvel ezelőtti csúcsot – tavaly is terven felül teljesített. Ráadásul beleerősítettek a szolgáltatók is, egyre több a világon az új generációs hálózat, s az erre épülő – várhatóan kellően széles kört vonzó – új szolgáltatások: mobiltévé, interaktív mobiljátékok stb

Már készülékgyártónként is meghaladja az ötöt azoknak az új mobiltelefon-modelleknek a száma, amelyeket az év eleje óta megrendezett szakmai világkonferenciákon – 3GSM, CeBIT – a cégek bemutattak. A verseny egyre kiélezettebb, a dobogós helyeket is követelő ázsiai gyártók – Samsung, LG, Sony Ericsson vagy a távol-keleti felvásárlójával ismét lendületbe jövő BenQ–Siemens páros – minden korábbinál nagyobb ütemet diktálnak. Nem véletlen, hiszen a mobilpiac mind minőségben, mind mennyiségben folyamatosan növekszik, az utóbbit figyelembe véve a bővülési ütem még egy ideig két számjegyű marad a fejlődő világ jóvoltából. Nem véletlen, hogy több nagy gyártó – élen az amerikai Motorolával – abban is jó üzletet lát, hogy ezekre a piacokra nagy tömegben szállítson alapfunkciókat tudó, olcsóbb készülékeket.

De épülnek az új generációs hálózatok, megjelennek az ezekre épülő új szolgáltatások, köztük a legígéretesebbnek tartott mobiltévé, amelyekért már érdemes mobilt váltani.

Tavaly nem kevesebb, mint 816,6 millió készülék talált gazdára, 21 százalékkal több az egy évvel korábbinál – derül ki az amerikai Gartner piackutató által készített összesítésből. Az alacsonyabb árkategóriában továbbra is az erőteljes verseny tartja kordában az árakat, míg a drágább készülékeknél – mint az várható is volt – a vevőkért folytatott harc a külcsínre és a minél többet tudás területére terelődött. A várakozásoknak megfelelően tavaly is a negyedik negyedév volt a legerősebb, az utolsó három hónapban 235 millió készülék talált gazdára.

A gyártók közül ismét erősített a Nokia, a finn cég piaci részesedése 32,5 százalékra bővült a 2004-es 30,7 százalékról. A negyedik negyedévben eladott készülékek több mint egyharmada Nokia márkájú volt. Rendkívül jó évet zárhatott a Motorola is. Az amerikai cég V3-as pengetelefonjainak köszönhetően a 2004-es 15,4 százalékról 17,7-re javította piaci részesedését, ezzel ismét stabil második lett a szállítók sorában. Az ázsiai gyártók közül egyedül dobogós Samsung – 12,7 százalékkal – megőrizte harmadik helyét. Az LG és a Sony Ericsson 6,7, illetve 6,3 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak. Tavaly még nem állt teljesen talpra a BenQ által átvett Siemens, amely az ismert gyártók közül az év legnagyobb vesztese lett, részesedése a 2004-es 7,2 százalékról 3,5 százalékra zsugorodott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.