Már készülékgyártónként is meghaladja az ötöt azoknak az új mobiltelefon-modelleknek a száma, amelyeket az év eleje óta megrendezett szakmai világkonferenciákon – 3GSM, CeBIT – a cégek bemutattak. A verseny egyre kiélezettebb, a dobogós helyeket is követelő ázsiai gyártók – Samsung, LG, Sony Ericsson vagy a távol-keleti felvásárlójával ismét lendületbe jövő BenQ–Siemens páros – minden korábbinál nagyobb ütemet diktálnak. Nem véletlen, hiszen a mobilpiac mind minőségben, mind mennyiségben folyamatosan növekszik, az utóbbit figyelembe véve a bővülési ütem még egy ideig két számjegyű marad a fejlődő világ jóvoltából. Nem véletlen, hogy több nagy gyártó – élen az amerikai Motorolával – abban is jó üzletet lát, hogy ezekre a piacokra nagy tömegben szállítson alapfunkciókat tudó, olcsóbb készülékeket.
De épülnek az új generációs hálózatok, megjelennek az ezekre épülő új szolgáltatások, köztük a legígéretesebbnek tartott mobiltévé, amelyekért már érdemes mobilt váltani.
Tavaly nem kevesebb, mint 816,6 millió készülék talált gazdára, 21 százalékkal több az egy évvel korábbinál – derül ki az amerikai Gartner piackutató által készített összesítésből. Az alacsonyabb árkategóriában továbbra is az erőteljes verseny tartja kordában az árakat, míg a drágább készülékeknél – mint az várható is volt – a vevőkért folytatott harc a külcsínre és a minél többet tudás területére terelődött. A várakozásoknak megfelelően tavaly is a negyedik negyedév volt a legerősebb, az utolsó három hónapban 235 millió készülék talált gazdára.
A gyártók közül ismét erősített a Nokia, a finn cég piaci részesedése 32,5 százalékra bővült a 2004-es 30,7 százalékról. A negyedik negyedévben eladott készülékek több mint egyharmada Nokia márkájú volt. Rendkívül jó évet zárhatott a Motorola is. Az amerikai cég V3-as pengetelefonjainak köszönhetően a 2004-es 15,4 százalékról 17,7-re javította piaci részesedését, ezzel ismét stabil második lett a szállítók sorában. Az ázsiai gyártók közül egyedül dobogós Samsung – 12,7 százalékkal – megőrizte harmadik helyét. Az LG és a Sony Ericsson 6,7, illetve 6,3 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak. Tavaly még nem állt teljesen talpra a BenQ által átvett Siemens, amely az ismert gyártók közül az év legnagyobb vesztese lett, részesedése a 2004-es 7,2 százalékról 3,5 százalékra zsugorodott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.